رپورتاژ آگهی/

بهترین میلگرد برای ساختمان های ۴ طبقه به بالا چیست؟

کدخبر : 66465

در صنعت ساختمان ‌سازی، انتخاب بهترین نوع میلگرد بستگی به عوامل متعددی دارد؛ بنابراین، می‌تواند در دو ساختمان مشابه متفاوت باشد. این انتخاب مستقیماً به مشخصات طراحی و نظر مهندس سازه وابسته است. در این متن نیز قصد داریم درمورد میلگرد مناسب برای ساختمان های ۴ طبقه و بیشتر از ۴ طبقه صحبت کنیم.

در صنعت ساختمان ‌سازی، انتخاب بهترین نوع میلگرد بستگی به عوامل متعددی دارد؛ بنابراین، می‌تواند در دو ساختمان مشابه متفاوت باشد. این انتخاب مستقیماً به مشخصات طراحی و نظر مهندس سازه وابسته است. در این متن نیز قصد داریم درمورد میلگرد مناسب برای ساختمان های ۴ طبقه و بیشتر از ۴ طبقه صحبت کنیم.

انتخاب بهترین میلگرد برای ساختمان سازی

برای تولید میلگرد از روش‌های متنوعی استفاده می‌شود که به نوع و مشخصات کارخانه سازنده وابسته است. انتخاب بهترین میلگرد برای ساختمان ‌سازی با قطعیت مشخص نیست. زیرا هر روش تولید و هر کارخانه ویژگی‌های خاص خود را دارد. بنابراین، در ادامه به توضیح درباره ویژگی‌های بهترین میلگرد برای ساختمان سازی می‌پردازیم تا بتوانید میلگرد مناسب را برای ساخت و ساز خود انتخاب کنید.

  • میلگرد مورد استفاده در ساختمان ‌سازی باید دارای قدرت و انعطاف‌ پذیری بالایی باشد. زیرا استحکام سازه از اهمیت بسیاری برخوردار است.
  • میلگردها در گریدهای مختلفی قابل استفاده هستند که یکی از مهمترین ویژگی‌های میلگرد است. می‌توانید این محصول را در گریدهای مختلف و متناسب با نیاز خود تهیه کنید.
  • دقت کنید میلگرد مورد نظر شما توسط سازمان استاندارد بین‌المللی (ISO) تایید شده باشد. این موضوع باعث کیفیت بالای آن می‌شود. برای اطلاع از ارزان‌ترین قیمت میلگرد، با کارشناسان فروش عصرآهن می‌توانید تماس بگیرید.
  • انعطاف ‌پذیری و شکل‌ پذیری بالای میلگردها باعث می‌شود که به راحتی قابل حمل و نقل باشند.
  • می‌توان گفت که میلگردهای مقاوم در برابر خوردگی، همیشه برای اهداف ساختمانی مناسب هستند. در خرید این محصولات، توصیه می‌شود از شرکت‌های معتبر و تولیدکنندگان میلگرد استفاده کنید تا از دوام بالای میلگرد اطمینان حاصل شود و خسارتی جانبی ایجاد نشود.

نحوه محاسبه آرماتور مورد نیاز برای یک ساختمان

با افزایش تعداد طبقات ساختمان، تعداد و اندازه سقف‌ها و ستون‌ها افزایش می‌یابد. برای هر طبقه از ساختمان باید میزان آرماتور استفاده شده برآورد شود. همچنین برای ساختمان‌های بیش از یک طبقه، نیاز است که برای ایجاد استحکام و مقاومت لازم در سازه، میلگرد در طبقات ساختمان به عمق بیشتری از فونداسیون استفاده شود. تمام این موارد منجر به استفاده از میلگردهای مختلف در ساخت و ساز می‌شود

میلگرد ساختمان چهار طبقه

تعیین مقدار میلگرد فولادی برای ساختمان چهار طبقه، به مجموعه‌ای از شاخص‌ها و نکات بستگی دارد. با افزایش متراژ ساختمان، نیاز به تعداد بیشتری میلگرد احساس می‌شود.

استفاده از وزن استاندارد برای هر نوع میلگرد ممکن است کمک کند، زیرا کارخانه‌ها نمی‌توانند برای هر سایز میلگرد از وزن خاصی عبور کنند.

میلگرد با وزن زیاد ممکن است مشکلاتی ایجاد کند و خریداران نیز به آن‌ها توجه نمی‌کنند. همچنین، میلگرد سبک نمی‌تواند مقاومت مطلوب را ارائه دهد.

قبل از خرید، باید کارخانه‌های مختلف تولید کننده میلگرد را بررسی کنید. قیمت میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور و میلگرد تیکمه داش نسبت به دیگر برندها مناسب است. این کارخانه‌ها از برندهایی هستند که استانداردهای لازم را کامل رعایت می‌کنند. انتخاب از بین این برندها، باعث آسودگی خاطر شما خواهد شد و از کیفیت بالای آن‌ها بهره خواهید برد. برای خرید، می‌توانید به مجموعه‌هایی مانند عصرآهن مراجعه کنید که در زمینه آهن آلات ساختمانی فعالیت دارند.

برای تعیین مناسب‌ترین میلگرد برای یک ساختمان 4 طبقه، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. برای فونداسیون، چند پارامتر را به دقت باید محاسبه کنید:

  • مقاطع طولی و عرضی
  • بخش‌های تشکیل‌ دهنده فونداسیون

با توجه به این مقادیر، می‌توان میزان میلگرد مورد نیاز برای فونداسیون ساختمان چهار طبقه را محاسبه کرد.

هرچه کیفیت فونداسیون بالاتر باشد، مقاومت ساختمان نیز بالاتر خواهد بود. فونداسیون پایه باید بالاترین مقاومت را ارائه دهد تا ساختمان به خوبی در برابر زلزله و سایر بلایا محافظت شود.

میلگرد ستون و سقف در ساختمان چهار طبقه

بعد از فونداسیون، ستون‌ها و سقف به عنوان قسمت‌های مهم‌ سازه‌ و ساختمان محسوب می‌شوند. به طور معمول، ستون‌های طبقه اول دارای تعداد بیشتری میلگرد هستند.

این نکته را در نظر داشته باشید که کیفیت میلگرد در ستون‌های طبقه اول می‌تواند مقاومت بالایی را برای سایر طبقات فراهم کند.

با گذشت زمان و افزایش طبقات، می‌توان تعداد یا قطر میلگردها را کم‌تر کرد. هرچه کیفیت میلگرد ساختمان چهار طبقه در ستون‌ها و سقف بیشتر باشد، ارزش سازه نیز افزایش خواهد یافت. در انتخاب این محصولات، شاخص‌هایی که کیفیت را به خوبی نشان دهند، بیان می‌شوند.

ستون‌ها را باید با توجه به متراژ ساختمان تعیین کرد. تعداد ستون‌های مورد استفاده در هر ساختمان مشخص است که باید از آن‌ها استفاده کرد. در قسمت بعدی، به سقف اشاره می‌شود که در ساختمان‌های چهار طبقه باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

به طور کلی، سقف تمامی طبقات باید دارای مقاومت‌های مشخصی باشند. با توجه به اینکه سقف هر طبقه به عنوان کف واحد بعدی در نظر گرفته می‌شود، میلگردهای تقویتی باید به صورت گسترده‌ای استفاده شوند.

انتخاب بهترین میلگرد بر اساس کارخانه تولید کننده

با توجه به استانداردها و کیفیت شمش مورد استفاده، کارخانه‌های تولید کننده میلگرد محصولاتی با کیفیت‌های متفاوت را به بازار عرضه می‌کنند. از این رو، توجه به کارخانه تولید کننده و کیفیت تولید آن یکی از پارامترهای تاثیرگذار در انتخاب بهترین میلگرد می‌باشد. به عنوان مثال، میلگردهای تولیدی از کارخانه ظفر بناب به دلیل نزدیک‌ترین وزن به استاندارد و بالاترین کیفیت، بهترین محصولات موجود در بازار هستند.

برآورد هزینه میلگرد برای ساختمان

برآورد هزینه تمام شده هر متر مربع سازه، علاوه بر تخمین مقدار میلگرد مورد نیاز برای ساختمان، همواره مورد توجه قرار می‌گیرد. با توجه به اهمیت میلگرد به عنوان عضوی اساسی در هر پروژه ساختمانی، برآورد هزینه مربوط به آن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برای برآورد مقدار میلگرد مورد نیاز، ابتدا باید از قیمت روزانه میلگرد در بازار مطلع شوید. سپس با ضرب وزن میلگرد در این قیمت، می‌توانید قیمت نهایی این محصول را محاسبه کنید.

بررسی مقدار میلگرد لازم برای ساختمان یکی از مهم‌ترین کارهایی است که جهت محاسبه بودجه باید انجام داد. در این فرآیند، مکان قرارگیری میلگرد، اندازه و برند تولید کننده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سخن آخر

انتخاب بهترین میلگرد برای ساختمان‌ های ۴ طبقه به عوامل مختلفی بستگی دارد که باعث می‌شود میلگردهای دو ساختمان مشابه در بسیاری از ویژگی‌ها با یکدیگر متفاوت باشند. انتخاب بهترین میلگرد برای هر سازه به مشخصات طراحی و نظر طراح سازه وابسته است. با توجه به پارامترها و نکاتی که در این مقاله معرفی شده است، می‌توانید درک جامعی از اصول کلی انتخاب بهترین میلگرد برای ساختمان‌ها پیدا کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه