رپورتاژ آگهی/

علت تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ چیست؟

 علت تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ چیست؟
کدخبر : 66628

آیا تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ یکی از عوارض این روش زیبایی است؟ اگر برای جوان سازی صورتم از میکرونیدلینگ استفاده کنم، ممکن است پوستم تیره بشود؟ این دو سوال، رایج ترین سوالاتی هستند که مراجعه کنندگان و زیباجویان از ما می پرسند .

 در مواردی گزارش می شود که افراد بعد از انجام میکرونیدلینگ در نقاطی از پوست دچار تیرگی می شوند اما آیا این تیرگی در نتیجه میکرونیدلینگ است

آیا تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ یکی از عوارض این روش زیبایی است؟ اگر برای جوان سازی صورتم از میکرونیدلینگ استفاده کنم، ممکن است پوستم تیره بشود؟ این دو سوال، رایج ترین سوالاتی هستند که مراجعه کنندگان و زیباجویان از ما می پرسند . میکرونیدلینگ، یکی از روش های زیبایی و جوان سازی پوست است که با استفاده از چندین سوزن باریک، صدها حفره کوچک بر روی پوست ایجاد می کنند. ممکن است تصور کنید که این روش جزو جدیدترین فناوری های موجود برای ترمیم پوست است ولی اینطور نیست و میکرونیدلینگ بیشتر از ۵۰ سال قدمت دارد. خیلی از بیماران معتقد هستند که این روش می تواند جای جوش یا حتی چین و چروک را از بین ببرد. به نظر شما این فرضیه حقیقت دارد؟ به نظر شما این روش چه عوارضی دارد؟ آیا باعث تیرگی پوست می شود؟ با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

علت لک بعد از میکرونیدلینگ

خیلی از مراجعه کنندگان از ایجاد لک بر روی پوست خود نگران هستند. اما باید بدانید که علت تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ یا همان ایجاد لک، بیانگر آن است که مراحل درمانی برای حذف لکه ها در حال سپری شدن است و باید به طور منظم جلسات خود را سپری کنید. اما با این حال، برخی از عوامل به وجود آمدن تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ به شرح زیر هستند.

حساسیت به میکرونیدلینگ

حساسیت به روش درمانی میکرونیدلینگ ممکن است یکی از دلایل ایجاد لک صورت باشد. این عارضه معمولا به خاطر وارد شدن بی حسی های موضعی توسط سوزن های میکرونیدلینگ به پوست ایجاد می شود. از علامت های حساسیت به میکرونیدلینگ به وجود آمدن لک پس از انجام میکرونیدلینگ خواهد بود که ۳۶ ساعت پس از درمان دیده می شود.

حساسیت پوست صورت به نور خورشید

به خاطر این که بالاترین لایه پوست در میکرونیدلینگ تحت تاثیر قرار می گیرد، پوست صورت نسبت به نور خورشید حساس تر می شود. به همین دلیل ممکن است پوست بیمار پس از انجام این روش و مواجه شدن با نور مستقیم خورشید دچار لک شود.

تورم

پوست صورت ممکن است یک روز بعد از انجام میکرونیدلینگ به خاطر وارد شدن آسیب های مکانیکی، کمی متورم بشود که یک وضعیت عادی به شمار می رود. متناسب با میزان تهاجم و عمیق بودن میکرونیدلینگ، تورم خفیف برای یک تا سه روزه طبیعی می باشد و با کمپرس سرد می توان التهاب را کاهش داد. گاهی از مواقع تورم یا کبودی های ایجاد شده با لک و تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ اشتباه گرفته خواهند شد.

مراجعه به کلینیک های نامعتبر

اگر میکرونیدلینگ، به صورت درست و اصولی توسط پزشک ماهر در کلینیک معتبر انجام نگیرد، می تواند باعث آسیب های پوستی همچون لک شود . در این صورت پوست بیمار تخریب خواهد شد و تا آخر عمر وی هم باقی می ماند.

عوارض میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ هم مثل بقیه روش های زیبایی و جوانسازی، عوارض جانبی متفاوتی دارد. البته این عوارض همچون تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ به خاطر فشار بسیاری است که به پوست وارد می شوند ولی زودگذر هستند. عوارض این روش عبارتند از:

  • قرمزی پوست که بعد از ۷۲ ساعت از بین خواهد رفت.
  • خشکی پوست که با استفاده از یک آبرسان خوب کاهش پیدا می کند.
  • التهاب پوست
  • بروز︎ عفونت به خاطر استفاده از سوزن مشترک در مراکز نامعتبر
  • ایجاد لک و تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ
  • خراشیدگی پوست
  • پیگمانتاسیون
  • واکنش به دارو موضعی
  • تغییر رنگدانه پوست
  • کبودی و خارش پوست

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

مراقبت های پس از انجام میکرونیدلینگ تاثیر بسیار زیادی بر روی بازدهی و همچنین نتیجه نهایی کار دارد. در صورتی که این مراقبت ها به صورت اصولی انجام نگیرد، می تواند باعث اثرات بسیار منفی همچون تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ بشود. مراقبت های پس از میکرونیدلینگ به شرح زیر هستند.

۱• حداقل برای ۲۴ ساعت بعد از میکرونیدلینگ از لوازم آرایشی یا بهداشتی استفاده نکنید؛ چون که این محصولات از مواد شیمیایی فعال تولید شده اند و  نمی گذارند پوستتان استراحت کند.

۲• از مصرف نوشیدنی های الکلی یا استعمال دخانیات بپرهیزید؛ چون که جریان خون را در بدن شما افزایش خواهند داد. همین امر موجب افزایش التهابات یا قرمزی پوست پس از میکرونیدلینگ خواهد شد.

۳• بهتر است بعد از انجام این روش و جلوگیری از تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ از مواد غذایی که سرعت ترمیم بافت صورت را افزایش میدهند، استفاده کنید. مواد غذایی ارزشمندی که به ترمیم زخم های بعد از میکرونیدلینگ کمک می کنند، شامل آناناس، ماهی سالمون، آب آلبالو، مکمل کلاژن، سوپ قلم و غیره هستند. همچنین از مصرف کردن لبنیات خودداری کنید.

۴• برای 2 روز از رفتن به حمام، استخر یا سونا پس از میکرونیدلینگ اجتناب کنید. حمام رفتن در بیمارانی که درمان عمیق تری داشته اند، باعث عفونت پوست خواهد شد. برای شستشوی محل می توانید با سرم های مخصوص استفاده کنید.

۵• اگر پزشک برایتان از میکرونیدلینگ عمیق استفاده کرده، پوستتان ممکن است کمی قهوه ای شود. تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ اگر به خاطر این موضوع باشد، نگران کننده نیست و نباید پوسته هایی که ایجاد شده اند را با ناخن بکنید. پس از چند روز می توان با کمک لیف لایه بردار این پوسته ها را از بین برد.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای میکرونیدلینگ نیستند؟

میکرونیدلینگ برای اکثر افراد گزینه مناسبی خواهد بود، ولی برای تعداد محدودی از بیماران بهتر است انجام نشود.  ضروری است که صورت بیمار عاری از هر گونه اگزما، آکنه، پسوریازیس، زگیل، تبخال، تاول، آفتاب سوختگی و کلوئید باشد. هر کدام از این موارد می تواند وضعیت مراجعه کننده را بدتر کند. همچنین بیمارانی که مبتلا به دیابت نارسایی سیستم ایمنی هستند یا داروی ضد انعقاد مصرف می کنند، کاندید مناسبی برای میکرونیدلینگ نیستند.

تیرگی پوست بعد از میکرونیدلینگ، یکی از عوارض جانبی و البته طبیعی در بیمارانی است که از این روش برای جوانسازی پوست خود استفاده می کنند. اگر می خواهید از این روش برای زیبایی پوست خود استفاده کنید، اول از همه ببینید که کاندید مناسبی برای این روش هستید یا خیر. پس از آن هم مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ را که در بالا ذکر شده است، به طور دقیق انجام دهید. اگر شما هم قصد انجام میکرونیدلینگ دارید و از عوارض آن مطمئن نیستید می توانید با تماس با شماره ۰۲۱۲۲۱۷۶۰۲۰ و یا مراجعه به وبسایت iranianclinic.com از کارشناسان کلینیک زیبایی ایرانیان مشاوره دریافت کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه