مرحبا ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با رصد اقتصادی:

اینکه مالباختگان بورس وارد رمزارزها شوند اصلاً منطقی نیست

اینکه مالباختگان بورس وارد رمزارزها شوند اصلاً منطقی نیست
کدخبر : 19240

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اینکه مردم بخشی از سرمایه خود را در بورس از دست داده‌اند و بخواهند بخش باقی‌مانده را به امید جبران زیان خود وارد رمزارزها کنند اصلاً منطقی نیست.

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار رصد اقتصادی درباره تأثیر گرایش مردم به خرید رمزارزها بر اقتصاد کشور گفت: رمزارزها یک پدیده‌ای است که برای خیلی از مردم ناشناخته هستند. شخصاً فکر می‌کنم که ریسک بسیار بزرگی در آن نهفته شده. این پدیده هنوز در کشور ما خیلی جا نیفتاده و فرآیندهای قانونی مناسبی برای آن تبیین نشده و به همین دلیل هنوز برخی فعالیت‌های غیرقانونی در آن صورت می‌گیرد.

وی معتقد است که رمزارزها در اقتصاد جهانی جای خود را باز کرده‌اند و گستره فعالیتشان را گسترش خواهند داد و به عنوان یک واقعیت باید آن را پذیرفت و اصلاً نباید آن را انکار کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به ضرورت قانون‌مند کردن رمزارزها اشاره کرد و گفت: برای اینکه حوزه رمزارزها سروسامان بگیرد باید افراد متخصص را تربیت کرد.

مرحبا بر تصمیم‌گیری منطقی توسط سرمایه‌گذاران در حوزه رمزارزها اشاره و خاطرنشان کرد: اینکه مردم بخشی از سرمایه خود را در بورس از دست داده‌اند و بخواهند بخش باقی‌مانده را به امید جبران زیان خود وارد رمزارزها کنند اصلاً منطقی نیست؛ چون رمزارزها دچار نوسانات شدید هستند و ممکن است مابقی سرمایه مردم به طور کلی نابود شود.

او سرازیر شدن سرمایه‌های مردم به سمت رمزها ارزها را برای اقتصاد کشور زیان‌بار توصیف کرد و عنوان داشت: ممکن است بخشی از این سرمایه‌ها از کشور خارج شود، البته تمام رمزارزها در خارج از کشور استخراج نمی‌شوند و بخشی از آنها هم در داخل استخراج می‌شوند، اما به طورکلی معتقدم که باید نسبت به این پدیده با احتیاط و با مطالعه برخورد کرد؛ زیرا دنیای رمزارزها نیازمند مطالعه زیاد است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حوزه رمزارزها نیازمند قانون‌مند شدن و نظام‌مند شدن است تا مردم را نسبت به خطرات و تهدیدات آن آشنا کرد؛ بنابراین اگر رمزارزها نظام‌مند نشوند همانطور که فرصت هستند ممکن است به تهدید هم تبدیل شوند.

 

تهیه و تولید : الهام اسمعیلی

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه