مزیت‌های رقابتی آرمان در صنعت بیمه

مزیت‌های رقابتی آرمان در صنعت بیمه
کدخبر : 55481

شرکت بیمه آرمان در راستای تدوین برنامه پنج‌ساله خود و در جهت رشد و توسعه پرتفوی و کسب جایگاه مناسب در صنعت بیمه، نوآوری در محصولات هوشمند در بیمه‌های زندگی با توجه به مزیت رقابتی آن در بازار بیمه کشور، تفکیک امور اجرایی و مدیریتی شرکت از امور سهامداری، معرفی نیروی انسانی کارآمد به منظور تکمیل سمت‌های کلیدی شرکت، اجرای مصوبه هیئت وزیران در خصوص افزایش سرمایه با یک برنامه مدیریت تغییر در صنعت بیمه این شرکت به طرح‌ها و اقداماتی دست یافت که توانست نظر مشتریان و سهامداران خود را جلب نماید.

زهرا قلباربند-خبرنگار رصد اقتصادی؛ بررسی عملکرد و کارنامه فعالیت شرکت بیمه آرمان نمایانگر اقدامات بهینه ساز در جهت دستیابی به سود بالا برای سهامداران و ایجاد ارزش افزوده در پرتفوی این شرکت بیمه‌ای است. اقدامات و برنامه‌های تبیینی این شرکت با مدیریت تغییر در طرح‌های تدوین شده برای اقشار کم‌درآمد و سطوح مختلف جامعه سبب شده تا نمره قبولی را از طرف سهامداران خود دریافت کند.

بیمه آرمان براساس برنامه‌ریزی انجام شده در راستای برنامه پنج ساله خود و در جهت رشد درآمد و کسب انتفاع برای سهامداران و همچنین ارتقای جایگاه خود طرح‌ها و اقداماتی را به انجام رسانید که براساس آن با افزایش پرتفوی ۸۶ درصدی در سال گذشته توانست به سود خالص قبل از مالیات ۱۵۵ میلیارد ریالی دست پیدا کند..

راهبردهای جدید مدیریتی بیمه آرمان تغییرات مطلوبی را در پیش روی شرکت قرارداده است تا جایی که به تازگی اعلام شده افزایش سرمایه از طریق تزریق منابع جدید از ۲۵۰ میلیارد تومان به ۶۰۰ میلیارد تومان در دستور کار است.

برنامه‌ها و اقدامات بیمه آرمان در قالب بیمه‌های گروهی و شخصی برای تمام سطوح بیمه ای اقشار مختلف درنظر گرفته شده است. اهداف برنامه‌ای که در حال به روزرسانی براساس نیازهای روزمره خصوصا در مبحث اقتصاد و تجارت می‌باشد، سبب افزایش درآمد و سطح توانگری مالی این شرکت بیمه ای شده است.

توانگری مالی موسسه بیمه به معنای قدرت ایفای تعهدات برای پوشش و ریسک های پذیرفته شده می باشد. شاخص های موثر در محاسبه توانگری مالی شامل: ریسک بیمه گری، ریسک بازار، ریسک اعتباری و ریسک نقدشوندگی براساس آخرین اطلاعات صورت های مالی حسابرسی شده از جمله: میزان صدور حق بیمه در رشته های مختلف (و ضریب ریسک هریک در صنعت بیمه)، خسارت های واقع شده، ارزش دارایی ها و بدهی ها، میزان ذخایر موجود، سرمایه موجود و … است که مطابق با آیین نامه شماره ۶۹ شورای عالی بیمه محاسبه می گردند.

شرکت بیمه آرمان در سطوح بالای توانگری اقتصاد و تجارت قرار دارد که نشان دهنده این است که این شرکت با برنامه ریزی علمی و دقیق همه جانبه در پذیرش ریسک ها و قراردادهای اتکایی و استفاده بهینه از سرمایه موجود و دارایی ها و …. به گونه ای عمل نموده که به بهترین وجه قادر به ایفای تعهدات خود به بیمه گذاران می باشد.

شرکت بیمه آرمان  در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سال ۱۴۰۱ برای هر سهم خود ۱۰۴ ریال سود محقق کرده که نسبت به دوره مشابه قبل رشد ۱۰۱ درصدی داشت.

بنابر اعلام مدیرعامل شرکت بیمه آرمان، پیش بینی می‌شود که میزان حق بیمه تولیدی این شرکت تا پایان سال جاری به ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یابد. سود عملیاتی بیمه آرمان در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان بود که ۵۰ درصد آن تقسیم شده است و پیش بینی می‌شود که همین رقم هم در سال جاری محقق شود. همچنین بیمه آرمان، طی این مدت بیش از ۱۳۴ میلیارد تومان خسارت به زیان‌دیدگان پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷٫۱۰ درصد رشد داشته است که آخرین نسبت خسارت شرکت نیز حدود ۶۷ درصد می‌باشد.

توانایی کافی جهت ایفای تعهدات در مقابل بیمه گذاران و صاحبان حقوق آنها، یکی از اقدامات فنی در راستای حفظ و توسعه توانگری مالی یک شرکت بیمه است که شرکت بیمه آرمان برای سومین سال متوالی توانست به این مهم دست پیدا کند. طبق ارزیابی و کنترل انجام شده  صورت های مالی سال ۱۴۰۰، بیمه آرمان با کسب نسبت ۲۵۳ درصد در سطح یک توانگری مالی برای سال ۱۴۰۱ و وضعیت مطلوب قرار گرفت.  

آخرین وضعیت شرکت بیمه آرمان نسبت به تغییرات انجام شده و همچنین افزایش سرمایه شرکت و پرداخت خسارات و معوقات و نیز توسعه طرح های فروش از جمله اقداماتی است که بیمه آرمان بر اساس اهداف تبیینی خود، گام‌هایی مثبت و مثمرثمر را در راستای افزایش بازدهی کسب درآمد از حق بیمه تولیدی و انتفاع سهامداران از سود بیشتر برداشته است.

امری مهم که علاوه بر رضایت سهامداران و مشتریان از طرح‌های پوششی و سود دریافتی موجبات کسب سطح توانگری یک مالی را برای این شرکت بیمه‌ای فراهم آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه