رپرتاژ اگهی /

مقایسه روش های خرید ارز دیجیتال

مقایسه روش های خرید ارز دیجیتال
کدخبر : 20684

ارزهای دیجیتال(digital currency) دارای ویژگی‌های اساسی مانند غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیر بودن هستند. این ارزها برای ایجاد این ویژگی ها از تکنولوژی بلاک چین به عنوان تکنولوژی محوری استفاده می‌کنند.

استفاده از این تکنولوژی موجب شده است ارزهای دیجیتال بتوانند مرزهای جغرافیایی را در تراکنش های بین المللی از بین ببرند. اکنون پس از گذشت بیش از یک دهه از معرفی اولین ارز دیجیتال، یعنی بیت کوین به دنیا، این بازار بیش از پیش با استقبال مواجه می‌شود.

 

بسیاری از فعالان ارزهای دیجیتال به روش‌های مختلف از این بازار مالی کسب درآمد می‌کنند. عده ای زیادی تریدر هستند، برخی استخراج و ماین می کنند، عده ای نیز از خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال سعی می کنند سود بیشتری را کسب کنند. اصولا اگر هریک از این روش ها بخواهید سود کسب کنید، قدم اول برای ورود به این بازار، خرید ارز دیجیتال است. لذا در این مقاله به معرفی روش های محتلف خرید ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

 

روش های خرید ارز دیجیتال:

حتما می‌دانید که برای این کار نیازی به مراجعه حضوری ندارید. در ایران نیز می توان از روش های مختلفی اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کرد که برخی از آنان در زیر برای شما لیست شده است:

 
  • خرید از دوستان و آشنایان
  • خرید در شبکه های اجتماعی
  • خرید از صرافی های خارجی
  • خرید از صرافی های ایرانی

در ادامه به صورت خلاصه به معرفی این روش ها خواهیم پرداخت.

خرید از دوستان و آشنایان:

این روش بدون شک مطمئن ترین روش خرید و فروش ارزهای دیجیتال است اما صادقانه که نگاه کنیم در بسیاری از مواقع برای ما عملی نیست. حتی ممکن است نخواهیم سایرین متوجه شوند که ما قصد خرید ارزهای دیجیتال داریم. این موضوع باعث می شود که خرید از دوستان و آشنایان به عنوان یک روش عملی کمتر مطرح باشد. به صورت خلاصه مزایا و معایب خرید از دوستان را می توان این گونه خلاصه کرد::

 

مزیت : سطح اعتماد بالا

ضعف : تنوع ارزهای کم و عدم موجودی

 

خرید در شبکه های اجتماعی:

 

هر چند گروه ها و کانال های بسیار در این موضوع فعال هستند اما خرید و فروش با این روش ریسک های فراوانی دارد. عدم احراز هویت کامل در کنار عدم وجود شخص ثالثی که بتواند در صورت بروز هرگونه مشکل قضاوت مناسبی داشته باشد، خرید و فروش ارزهای دیجیتال با این روش را پر رسیک می کند. باید توجه داشت هر چند با این روش شما به تنوع ارزهای بیشتری دسترسی دارید اما همچنان تنوع کافی را نخواهید داشت. و گاها ممکن است برخی از افراد کارمزدهای بسیار زیادی از شما طلب کنند. به صورت خلاصه می توان گفت:

مزیت : تنوع نسبی ارزهای دیجیتال

ضعف : کارمزدهای بالا و اطمینان کمتر

 

بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتالی شد - تجارت‌نیوز

خرید از صرافی های خارجی:

استفاده از صرافی های ارز دیجیتال امن‌ترین روش خرید بیت کوین و آلت کوین‌ها است. سایت های بسیار زیادی نیز در این زمینه فعال هستند. بایننس (یا صرافی ایرانی مانکس724 ) بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتال است که طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال را نیز پشتیبانی می کند.

شاید جالب باشد بدانید که این صرافی از 2000 ارز دیجیتال را پشتیبانی می کند، موجودی مناسب و کارمزدهای پایینی از مزایای اصلی آن است اما مهمترین نقطه ضعف آن این است که با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده از جانب بایننس و دیگر صرافی‌های معتبر خارجی برای کاربران ساکن ایران، کار کردن با این صرافی‌ها با ریسک مسدود شدن حساب و بلوکه شدن دارایی را دارد. این موضوع حتی ممکن است موجب از دست رفتن کل سرمایه شما شود و از این جهت برای استفاده از این صرافی باید بسیار دقت کنید. البته این موضوع در سایر صرافی های خارجی نیز وجود دارد.

به صورت خلاصه می توان گفت:

مزیت : تنوع ارزهای دیجیتال، کارمزد پایین

ضعف : ریسک بلاک شدن حساب در صورت ورود با ای پی ایران

خرید ارز دیجیتال از صرافی های ایرانی:

آنچه در بالا اشاره کردیم نباید شما را نگران یا دلسرد کند. چرا که در حال حاضر صرافی‌های معتبر ایرانی نیز وجود دارند که در حال ارائه خدمات به کاربران خود هستند. لذا شما قادر خواهید بود که با هر کارت شتابی که در دست دارید وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید.

صرافی های ایرانی شاید تنوع کمتری از صرافی های بین المللی داشته باشند اما هنوز تنوع مناسبی از ارزهای دیجیتال را فراهم می کنند و همچنین با خیال راحت تری می توان از آنان خری کرد.

شما برای خرید ارز دیجیتال می توانید برای مثال از سایت مانکس724 استفاده کنید. خرید ارز دیجیتال از مانکس724 ، دارای مزایای همچون کارمزد مناسب، تنوع مناسب ارزهای دیجیتال و پشتیبانی فارسی است که می تواند برای کاربران ایرانی بسیار مفید باشد.

به صورت خلاصه می توان گفت:

مزیت : تنوع نسبی ارزهای دیجیتال، کارمزد پایین، عدم ریسک بلاک شدن حساب، پشتیبانی فارسی

 

ضعف : این روش نسبت به روش های دیگر خرید ضعف خاصی ندارد.

آموزش خرید از صرافی مانکس724:

برای خرید اول از مانکس724 شما لازم است گام های زیر را طی کنید، البته لازم به ذکر است که این گام ها تنها برای خرید اول ضروری هستند و پس از براحتی پس از ورود به سایت می توانید اقدام به خرید کنید. گام های خرید ارز دیجتیال به صورت زیر است:

  1. افتتاح حساب در یکی از کیف پول های ارز دیجیتال: افتتاح حساب کاملا رایگان است، کافی است شما کیف پولی را که می خواهید با آن کار کنید را انتخاب کنید. هم اکنون کیف پول های همچون تراست والت، کوینومی و اتمیک از جمله کیف های پول های معتبر بازار هستند.
  2. ارسال مدارک و ثبت نام در مانکس724: با توجه به اینکه امکان خرید متسقیم ارزهای دیجیتال به صورت دلاری وجود ندارد. شما نیاز دارید که از خدمات صرافی های آنلاین برای خرید و فروش استفاده کنید تا بتوانید خرید را با استفاده از کارت شتاب خود انجام دهید.
  3. پیام به پشتیبانی و درخواست احراز هویت: پس از ثبت نام می توانید از طریق پشتیبانی درخواست پیگیری سریع تر بکنید. این گام اختیاری است اما کمک می کند که سریعتر مدارک شما بررسی و تایید گردد.
  4. خرید از مانکس724 و واریز اتوماتیک وجه شما به کیف پول شما: پس از تایید هویت شما می توانید به صورت اتوماتیک و با استفاده از کارت شتاب خود به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید.

شکل زیر پنل مانکس724 را برای خرید بیت کوین به شما نمایش می دهد که براحتی تنها کافی است روی دکمه خرید کلیک کنید و سپس خرید را ادامه دهید.

نتیجه گیری:

در نهایت می‌توان یکی از روش‌های ذکر شده در بالا را برای خرید ارزهای دیجیتال استفاده کرد، اما توصیه ما این است که ابتدا آگاهی و دانش خود را در این موضوع افزایش داده و سپس اقدام به ورود به این بازار از طریق روش مناسب کنید. پیشنهاد ما این است که حتما از صرافی های معتبر داخای برای این منظور استفاده کنید تا ریسک خرید و فروش خود را حداقل کنید و بتوانید با قیمت های مناسب خرید و فروش کنید.

دنیای ارزهای دیجیتال به عنوان یک بازار مالی پرنوسان، همان‌طور که فرصت خوبی برای کسب درآمد فراهم می‌کند، به همان اندازه ممکن است سبب خسارت مالی شود. در نتیجه باید با آگاهی کامل از نحوه عملکرد این ارزها و همین‌طور نکات امنیتی قدم به این عرصه بگذارید.

​*این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری رصداقتصادی صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با رصداقتصادی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه