رپرتاژ اگهی

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان کدام است؟

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان کدام است؟
کدخبر : 27396

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان کدام است؟ این سوال از آنجا به ذهن اغلب کاربران میرسد که وجود محدودیت هایی انجام فعالیت های فارکسی را برای مشتریان ایرانی سخت و دشوار میکند.

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان کدام است؟ این سوال از آنجا به ذهن اغلب کاربران میرسد که وجود محدودیت هایی انجام فعالیت های فارکسی را برای مشتریان ایرانی سخت و دشوار میکند. همان گونه که می دانید سردمدار بازارهای مالی، بازار فارکس است که وسعت معاملاتی آن به 6.6 تریلیون دلار در روز می رسد. بنابراین این بازار دارای بازیگران بسیاری است که برای رسیدن به اهداف معاملاتی خود به دنبال بهترین و ایمن ترین گزینه میگردند. و از آنجاییکه سرمایه هر کاربر با ارزش ترین چیزی است که در دست دارد، انتخاب بروکر مناسب می تواند خیال کاربر را از هر جهت برای حفظ سرمایه آسوده سازد. در این مقاله تلاش می کنیم تا شما را با ویژگی های بهترین بروکرهای فارکسی برای ایرانیان آشنا سازیم .

 

ویژگی های یک بروکر فارکسی

پیش از اینکه وارد بحث شویم باید بدانیم چه فاکتورهایی بیشترین تاثیر را بر انتخاب ما نسبت به یک بروکر فارکسی می گذارند.

اعتبار و سابقه

هرچند با مرور تاریخچه بازارهای فارکس به نام کنفرانس برتون وودز در سال 1944 و یا شوک نیکسون می رسیم، اما شکل کنونی این بازار با حضور بروکر های فارکسی پدیده ای است که زاییده دهه های اخیر به شمار می رود.  بدون شک هر چه میزان حضور یک بروکر در بازارهای فارکسی بیشتر باشد به همان نسبت نیز از تجربه و اعتبار خوبی نیز بهره مند است.

 

کیفیت ارائه خدمات

آنچه که بروکرهای مختلف فارکسی را از یکدیگر متمایز می سازد ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن است. در این بین انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ایرانیها دارای ویژگی های منحصر به فردی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

لوریج

اگر بخواهیم به اهمیت لوریج در حساب های معاملاتی اشاره کنیم، ظرفیتی است که می تواند قدرت معاملاتی مشتری را افزایش دهد. بنابراین می توان گفت از این حیث به ابزاری پرطرفدار در میان کاربران مشهور است. هرچند به کارگیری این ابزار می توان سرمایه را چند برابر کند، به همان نسبت در استفاده از آن باید نهایت دقت را به خرج داد زیرا بروز سهل انگاری و یا اشتباه می تواند منجر به از دست دادن سرمایه گردد.

اسپرد

اسپرد که از تفاضل میان قیمت Ask و Bid به دست میآید، رقابتی ترین فاکتور در بازار فارکس به شمار می رود. اسپردها معمولا با توجه به تغییرات که هر لحظه در بازار و با انتشار اخبار مختلف سیاسی اقتصادی رخ می دهد، به صورت شناور تغییر می کنند.

ارز

سرعت اجرای بالای پلتفرم معاملاتی

سال 2005 اولین پلتفرم معاملاتی با نام MT4 (متاتریدر 4) روانه بازار شد. علیرغم معرفی نسخه جدید MT5 (متاتریدر 5)، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، متاتریدر 4 جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. این بدان جهت است که علاوه برسرعت بالای اجرای معاملات، کار کردن با این پلتفرم عاملاتی نیز برای کاربران بسیار آسان تر تشخیص داده شد است.

ساپورت 24 ساعته

یکی از کلیدی ترین فاکتورهایی که بهترین بروکر فارکس برای ایران را تعیین میکند، وجود پشتیبانی متعهد، باتجربه و در عین حال پاسخگو در تمامی ساعات شبانه روز است. بزرگترین معضلی که کاربران ایرانی پس از انتخاب بروکر با آن مواجه می شوند عدم پشتیبانی فارسی زبان است. بروکر دلتا اف ایکس از جمله بروکر های فارسی زبان است که به صورت 24 ساعته پاسخگو شما خواهد بود.

تنوع روش های واریز و برداشت

همان گونه که می دانید در صحنه بین المللی تحریم هایی برای کشور ایران وضع شده است. بدون شک این عامل می تواند یکی از عوامل ایجاد محدودیت بازار فارکس برای ایرانیان تلقی گردد. چرا که باعث ایجاد اخلال و اشکال در واریز و برداشت ها می شود. خوشبختانه در بروکر دلتا برای سهولت کاربران ایرانی با صرافی های قابل اعتماد قرارداد بستیم و کابربان می توانند از طریق ریالی واریز و برداشت کنید و ارزهای رمزنگاری شده مثل تتر USDT استفاده کنند.

ارائه حساب های اسلامی

حساب های اسلامی که معمولا آن را با نام سوآپ فری (Swap Free) می شناسند، به معنای بهره ای است که به حساب های مشتری تعلق میگیرد. در یک توضیح کامل تر از آنجایی که بازار فارکس بازاری دو طرفه در نظر گرفته می شود، و همچنین به صورت 24 ساعته در حال فعالیت است، بنابراین یک معامله در طی 24 ساعت می تواند افزایش یا کاهش پیدا کند. از آنجایی که پوزیشن های معاملاتی (خرید یا فروش) ممکن است در یک بازه زمانی (مثلا سه روزه) باز بمانند ، معامله گر باید به ازای هر روز باز ماندن مقادیری را به عنوان بهره بپردازد.

اما با توجه به عقاید مذهبی گروهی از کاربران فارکسی به ویژه در دین اسلام، این گونه دریافت و یا پرداخت سود ربا تلقی می گردد. بنابراین برخی از بروکرهای فارکسی برای آنکه مسلمانان نیز بتوانند در دنیای فارکس معاملاتی را انجام دهند این آیتم را از حساب های خود حذف نموده اند.

ارائه آموزش های معاملاتی در بازار فارکس

بدون شک پیش از انجام هر گونه فعالیت در بازارهای مالی باید آموزش های لازم در این زمینه رو پشت سر گذاشت. داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می تواند تا حد زیادی ریسک معاملاتی را کاهش دهد. از این حیث بهترین بروکرهای فارکس برای مبتدیان در این بازار، آن هایی هستند که به صورت گام به گام  از لحظه ورود تا انجام معاملات و یا نحوه شناسایی روند بازار با استفاده از بزارهای گوناگون مانند تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را به افراد آموزش می دهد.

حساب دمو

بررسی و شناخت بازار فارکس برای مبتدیان از مهم ترین عواملی است که می تواند دیدگاه و عملکرد آنها را در بازار تحت تاثیر قرار دهد.  یکی از بهترین راههای ارزیابی و شناخت بازار فارکس برای داشتن عملکرد بهتر و چگونگی خرید وفروش دارایی های مختلف، استفاده از حساب دمو بروکر ایرانی فارکس است. حساب دمو با ایجاد یک فضای آزمایشی، فرصتی را فراهم می کند تا افراد تازه کار بدون استفاده از وجوه حقیقی به مبادله بپردازند و به صورت همزمان تجربه ورود به این نوع بازار را داشته باشند. البته این نکته را نیز باید بیان داشت همان گونه که سرمایه ای که در این حساب است حقیقی نیست در صورت انجام معاملات و حصول سود، این میزان نیز قابل برداشت نیست. 

در زیر لیستی از مزایا و معایب بازار فارکس ارائه گردیده است:

ارز

  1. با توجه به اینکه فارکس بازاری 24 ساعته و دو طرفه است(هم می توانید دارایی را بخرید و هم بفروشید) در میان سایر بازارهای مالی منعطف معرفی می گردد.
  2. بازار فارکس OTC است بنابراین بورس مرکزی هیچ گونه دخالتی در آن ندارد و حتی در این بازار قادر به معاملات سهامی نیز خواهید بود که در بورس ارائه نمی شود.
  3. حساب های آزمایشی(دمو اکانت) از جمله ویژگی هایی است که انجام فعالیت در این بازار را تسهیل می کند
  4. هزینه معاملات نسبت به سایر بازارهای مالی معقول تر و منطقی تر است.
  5. نوسانات بالای این بازار که در نتیجه انتشار اخبار و تغییرات سیاسی و اقتصادی اتفاق می افتد میتواند بر معاملات کاربران به شدت تاثیر بگذارد.
  6. وجودی فاکتورهایی مانند احساسات می تواند می تواند بر روند تصمیم گیری تاثیر بگذارد و باعث تصمیم اشتباه گردد.
  7. نداشتن استراتژِی معاملاتی از جمله عواملی است که با عث از دست رفتن بخشی از سرمایه و یا تمام آن می شود.
  8. استفاده بیش از حد از ابزاری مانند لوریج می تواند به عنوان یک تهدید برای سرمایه و معاملات مشتریان باشد.

نتیجه گیری

بازار فارکس می تواند برای هر فرد به صورت متفاوت تفسیر و معنا شود. اگر از آن دسته از افراد باشید که پس از طی آموزش های لازم و کسب تجربه و انتخاب استراتژی معاملاتی و در نهایت انتخاب بهترین بروکر فارکس اقدام به معامله می کنید بی شک آینده ای روشن در این بازار در انتظار شما خواهد بود.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه