رپرتاژ اگهی /

معرفی صرافی ارز دیجیتال امن با پشتیبانی 24 ساعته

معرفی صرافی ارز دیجیتال امن با پشتیبانی 24 ساعته
کدخبر : 37563

مبادلات ارزهای دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک تجارت جذاب برای سرمایه گذاران هستند. با این حال، همانطور که گزارش رتبه بندی ICO نشان می‌دهد، تنها 46 درصد از مبادلات ارزهای دیجیتال، پارامترهای امنیتی مورد نیاز را برآورده می‌کنند. این تهدیدی برای وجوه کاربران و همچنین سازندگان مبادلات است که بیشترین مسئولیت را بر عهده دارند. در این مقاله به مسائل امنیتی اصلی صرافی‌های کریپتو می‌پردازیم و بهترین ویژگی‌های امنیتی صرافی کریپتو را شناسایی می‌کنیم.

 

مروری بر بازار مبادلات رمزنگاری

حجم زیادی از مبادلات پول در صرافی‌های ارزهای دیجیتال، پلتفرم‌های مبادلات ارزهای دیجیتال را به اهداف اصلی مهاجمان تبدیل کرده است. طبق آمار، نزدیک به 54 درصد از صرافی‌های ارزهای دیجیتال دارای حفره‌های امنیتی هستند و بیش از 1.7 میلیارد دلار ارزهای دیجیتال توسط هکرها به سرقت رفته است.

هر گونه هک صرافی ارزهای دیجیتال بر ارزش ارزهای دیجیتال و شهرت صرافی کریپتو تأثیر منفی می‌گذارد. هکرها فقط برای سرقت پول حملات انجام نمی‌دهند. هک‌های زیادی برای کاهش ارزش یک ارز دیجیتال انجام می‌شود. با این حال، یک مطالعه Wired نشان داد که 45٪ از صرافی‌های رمزنگاری در نهایت تعطیل می‌شوند. معروف ترین سرقت‌های رمزنگاری با موارد زیر اتفاق افتاد:

  • MtGox - 850,000 BTC - بزرگترین هک در تاریخ ارزهای رمزنگاری شده برای بیت کوین زمانی اتفاق افتاد که محبوبیت پیدا کرد. کارمندان MtGox نتوانستند از کلیدهای مخفی کیف پول خود محافظت کنند، جایی که تمام سپرده های مشتریان را در آن ذخیره می کردند.
  • Cryptsy – 13,000 BTC و 300,000 LTC – مجرم سایبری Lucky7Coin بدافزار تروجان را به کد Cryptsy تزریق کرد، سپس به کیف پول صرافی دسترسی پیدا کرد و پول را انتقال داد.
  • Coincheck – 523,000,000 NEM – صرافی از کیف پول‌های سرد برای تجارت بیت کوین استفاده کرد، اما با آلت کوین‌ها از آنها غفلت کرد. تمام سپرده‌های NEM در صرافی در یک کیف پول نگهداری می‌شد.
  • زائف - 5966 بیت کوین - دسترسی به یکی از کیف پول‌های داغ آنها به خطر افتاد. این منجر به برداشت 60 میلیون دلار در بیت کوین، BCH و MonaCoin شد. تعداد دقیق ارزهای دیجیتال به سرقت رفته مشخص نیست.
  • Bitstamp – 19000 BTC – هکرها یک فایل مخرب را برای کارمندان ارسال کردند. یکی از مدیران سیستم قوانین امنیتی را نادیده گرفت و فایل را در رایانه‌ای که به کیف پول صرافی دسترسی داشت باز کرد.

«برای جلوگیری از سرقت، باید در مراحل اولیه توسعه صرافی ارز دیجیتال از ایمنی آن صرافی اطمینان حاصل کنید.» مهارت‌ها و دانش مجرمان در حال بهبود است و روش‌های ارتکاب سرقت حتی پیچیده تر می‌شود. در ادامه مهمترین ویژگی‌های امنیتی برای مبادلات رمزنگاری را مشاهده خواهید کرد.

مسائل امنیتی اصلی در مبادلات رمزنگاری

بسیاری از صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال به همین ترتیب کار می‌کنند. آنها یک کیف پول داغ را اجرا می‌کنند که به اینترنت متصل است. ارز دیجیتال در چنین کیف پولی ذخیره می‌شود تا تراکنش‌های مشتری را به سرعت انجام دهد. بیشتر وجوه مشتریان در کیف پول "سرد" است. ارتباط آن با اینترنت قطع شده و برای مشتریان و هکرها غیرقابل دسترسی است.

اگرچه چنین اقدامات احتیاطی محافظت از پول کاربران را تضمین نمی‌کند. حتی امن ترین صرافی رمز ارز کوین بیس دائماً امنیت خود را بهبود می‌بخشد و حسابرسی قراردادهای هوشمند را انجام می‌دهد. در کشور ما ایران نیز به علت تحریم نمی‌توان از صرافی‌های خارجی مثل بایننس استفاده کرد. زیرا امکان بلوکه شدن دارایی و در نهایت از دست رفتن وجوه شود. بنابراین مجاب می‌شویم که از یک صرافی ایرانی برای انجام معاملات خود استفاده کنیم. که هم از امنیت بالایی برخوردار باشد و هم ترس از دست دادن دارایی خود را نداشته باشیم.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای هر مجموعه موفق، خدمات فروش و پس از فروش است. صرافی ارز دیجیتال والکس با ارائه پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته به صورت چت و تماس صوتی، بهترین خدمات پشتیبانی را در میان صرافی‌های داخلی ارائه می‌کند.

چه چیزی یک صرافی رمزنگاری را ایمن می‌کند؟

اکثر صرافی‌های ارزهای دیجیتال حداقل از یک سیستم ضد هک و اغلب چندین سیستم ضد هک استفاده می‌کنند. ساده‌ترین و رایج‌ترین آن احراز هویت دو مرحله‌ای است: یک شخص باید برای هر تراکنش یک رمز عبور یک‌بار مصرف وارد کند که به تلفن یا ایمیل او ارسال می‌شود.

همانطور که گفته شد، احراز هویت دو مرحله ای امن ترین روش محافظت نیست. نسخه پیشرفته‌تر احراز هویت دو مرحله‌ای در برنامه‌های خاص مانند Authy و Authenticator وجود دارد. اگر نام کاربری و رمز عبور با درخواست کد اضافی به خطر افتاده باشد، دسترسی به سیستم را مسدود می‌کنند.

دومین روش محبوب محافظت چند امضایی است. در این حالت، چندین کلید کیف پول بیت کوین صاحبان مختلفی دارند و دسترسی به وجوه تنها با جمع آوری تمام امضاهای الکترونیکی امکان پذیر است. با این حال، این سیستم نیز ممکن است شکست بخورد. کارشناسان خاطر نشان می‌کنند که امضای چندگانه تنها زمانی کار می‌کند که همه امضاکنندگان مستقل از یکدیگر باشند.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

با توجه به اینکه ما ایرانی‌ها از سوی صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی تحریم هستیم، امن‌ترین راه خرید رمز ارزها در ایران، ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. سپس کاربران می‌توانند تمامی رمز ارز‌ها را به‌راحتی در این صرافی‌ها معامله کنند. یکی از بهترین صرافی‌ها، صرافی ارز دیجیتال والکس است که در کنار ایجاد امنیت، احراز هویت چند مرحله‌ای را برای کاربران خود اختصاص داده است. برای خرید و فروش ارز دیجیتال و ثبت نام در این صرافی به وب سایت آن مراجعه کنید.

-* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسولیتی بابت آن ندارد ....

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه