رپرتاژ اگهی

تقویم اقتصادی فارکس چیست؟

تقویم اقتصادی فارکس چیست؟
کدخبر : 41028

به دلیل محبوبیت زیاد بازار فارکس در میان معامله­گران سهام و ارزهای مختلف، از تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال برای بررسی وضعیت استفاده می‌شود. انجام تحلیل فاندامنتال نیاز به یک ابزار مخصوص دارد که به آن تقویم اقتصادی فارکس گفته می‌شود. اطلاعات ارائه شده در این calendar داده­های کاربردی این بازار است.

برای انجام هر گونه اقدام و تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در بازار، از اطلاعات آن استفاده می‌شود. انجام پیش‌بینی در مورد بازار ارز، بررسی نماد‌های مختلف و تحلیل آن‌ها، اخبار و رویداد‌های اقتصادی مهم روز دنیا و... همگی از طریق تقویم در دسترس تحلیل­گران قرار می‌گیرد و اهمیت بسیاری دارد.

 

چرا تقویم اقتصادی فارکس مهم است؟

رویداد‌ها و اخبار سیاسی و اقتصادی سراسر دنیا در انجام فعالیت‌های تجاری و ایجاد نوسانات در بازار‌های مالی تأثیر زیادی دارند. تقویم اقتصادی فارکس مهم‌ترین منبعی است که این اطلاعات را دارد و درنتیجه مهم‌ترین بخش بازار مالی فارکس به حساب می‌آید. بیشتر کاربرانی که در بازار فارکس فعالیت می‌کنند استفاده از تقویم را به معامله­گران و تریدر‌ها توصیه می‌کنند و تأکید دارند که نحوه تحلیل آن حتماً باید به کاربران آموزش داده شود.

 معامله­گران حرفه‌ای بازار‌های مالی از طریق اطلاعاتی که در این ابزار وجود دارد، نسبت به پیشامد‌های سیاسی و اقتصادی دنیا در آینده آگاهی پیدا می‌کنند و وضعیت سرمایه‌گذاری خود را از این طریق مورد بررسی قرار می‌دهند. به همین دلیل economic calendar  در میان کاربران بازار‌های مالی اهمیت بسیار زیادی دارد.

4edf7ee2-513b-45e0-a52d-912e2c11d0e6

 

نحوه طبقه‌بندی اطلاعات تقویم اقتصادی فارکس

اطلاعات مختلفی در تقویم اقتصادی منتشر می‌شود که ممکن است با سهام و ارز‌های گوناگون موجود در بازار رابطه مستقیم یا معکوس داشته باشند. میزان اطلاعات این ابزار بسیار زیاد است و به همین دلیل برای دسترسی آسان­تر و بر اساس نیاز معامله‌گران مختلف اولویت‌بندی‌های خاصی دارد.

طبقه‌بندی اطلاعات بر اساس میزان اهمیت داده‌ها!

اطلاعات موجود در تقویم اقتصادی فارکس بر اساس میزان اهمیت رنگ‌بندی‌های خاصی دارد. اطلاعات بسیار مهم معمولاً با رنگ قرمز و نشانه سه ستاره مشخص می‌شوند تا معامله‌گران بیشتر به آن‌ها توجه کنند. اطلاعاتی که از نظر اهمیت متوسط باشند، به عنوان مسائل قابل توجه هستند که رنگ نارنجی دارند و دارای علامت دو ستاره هستند. همچنین داده‌هایی که از نظر اهمیت در سطوح پایین هستند با رنگ زرد و نشان یک ستاره مشخص می‌شوند.

 

نحوه دسته‌بندی اطلاعات تقویم اقتصادی بر اساس زمان!

این دسته‌بندی اطلاعات در سه سطح گوناگون انجام شده است که شامل:

شاخص‌های پیشرو یا Lading : این شاخص به عنوان یک متغیر اقتصادی قبل از اینکه در متغیر هدف تغییری رخ دهد، دچار تغییر حرکت و جهت می‌شود. یعنی این نوع ‌اندیکاتور‌ها قبل از اینکه یک روند جدید یا بازگشت رخ دهد، به کاربر سیگنال می‌دهند. نمونه‌ای شاخص‌های لیدینگ شامل منحنی بازده، شاخص مدیران خرید، میزان خرده فروشی و... است.

شاخص‌های متأخر یا Lagging : این شاخص نیز یک متغیر اقتصادی است که معمولاً پس از ایجاد تغییر در متغیر هدف، در جهت و حرکت دچار تغییر می‌شود؛ درواقع سیگنال‌دهی این ‌اندیکاتور به معامله‌گر پس از بازگشت به روند جدید انجام می‌شود. مواردی مانند درآمد‌های شرکتی، تولید ناخالص داخلی، نرخ بیکاری و بهره، شاخص قیمت مصرف‌کننده و... همگی جزء شاخص‌های پسرو هستند.

شاخص‌های همزمان یا coinciding : کارکرد اصلی این شاخص رد یا تأیید اطلاعاتی است که شاخص پیشرو در اختیار معامله‌گر قرار می‌دهد. بررسی، تجزیه و تحلیل این شاخص در هنگام انتشار انجام می‌شود و اطلاعات آن درباره اوضاع اقتصادی فعلی کشور‌های مختلف است. تورم از مهم‌ترین انواع شاخص‌های تصادفی یا هم‌زمان است.

45960241-24e1-4930-82fc-4e33c0f628bb

دسته‌بندی اطلاعات تقویم بر اساس جهت!

شاخص‌های مختلفی وجود دارد که رشد آن‌ها می‌تواند در بازار تأثیر مثبت و منفی داشته باشد. بنابراین تحلیل­گران تقویم اقتصادی فارکس، شاخص‌ها را از نظر جهت نیز مورد بررسی قرار می‌دهند. برخی از شاخص‌ها هم جهت هستند و رشد آن‌ها تأثیر زیادی در رشد بازار دارد. در مقابل رشد برخی شاخص‌ها در خلاف جهت بازار است و بر روند بازار تأثیر منفی دارند. برخی از شاخص‌ها نیز هستند که از نظر جهت‌گیری متغیر هستند و بر اساس موقعیت ممکن است تأثیر مثبت یا منفی در بازار داشته باشند.

 

نکات مهم در تحلیل تقویم اقتصادی

برخی از‌ اندیکاتور‌های موجود در این تقویم اهمیت بسیار زیادی دارند و به عنوان محرک بازار هستند. به طور مثال اطلاعات مربوط به مشاغل غیرکشاورزی، گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده که برای اندازه‌گیری تورم استفاده می‌شود، گزارش تولید ناخالص داخلی، گزارش جلسات بانک‌های مرکزی سراسر دنیا و تصمیم‌گیری آن‌ها درباره تعیین نرخ‌های بهره و... می‌توانند در وضعیت بازار تغییرات خاصی ایجاد کند و بر انجام سرمایه‌گذاری‌ها تأثیر داشته باشند.

حتی اگر شما به عنوان یک معامله‌گر بخواهید در بازار‌های مالی مربوط به کالاها فعالیت کنید، استفاده از اطلاعات تقویم اقتصادی در وضعیت سرمایه‌گذاری شما بسیار کمک‌کننده است. مثلاً اگر بر روی نفت سرمایه‌گذاری کرده باشید، بررسی وضعیت گزارشات هفتگی EIA در دارایی شما بسیار کاربردی خواهد بود.

b8c5668a-e9d8-4323-9831-36b8cfc936e3

economic calendar  مورد استقبال کاربران فارکس!

به طور معمول افرادی که از تقویم اقتصادی استفاده می‌کنند، برای انجام تحلیل‌های کاربردی و در زمان مناسب به دنبال اطلاعات معتبر هستند. معامله­گرانی که در این بازار مالی فعالیت می‌کنند به دنبال کسب سود هستند و به همین دلیل از همه ابزار‌هایی که بتواند فعالیت آن‌ها را تداوم بخشد و به سود برساند، استفاده می‌کنند.

تقویم اقتصادی فارکس به عنوان یک ابزار تحلیلی مناسب است و منبع اطلاعاتی خوبی است که همه رویداد‌ها را برای استفاده کاربران فارکس فراهم کرده و زمینه انجام بهترین تحلیل‌ها را ایجاد می‌کند. به همین جهت کاربران و تریدر‌های فعال از این تقویم استقبال می‌کنند و نقش آن را بسیار پررنگ می‌دانند.

 

نقش وب­سایت دنیا ترید در بررسی تقویم فارکس!

معامله‌گرانی که به صورت حرفه‌ای در بازار فارکس فعالیت می‌کنند، به خوبی از این موضوع اطلاع دارند که آگاهی نسبت به وقایع آینده و پیش‌بینی آن تا حدود زیادی بر عملکرد موفق آن‌ها در بازار تبادلات ارزی و خرید و فروش سهم مؤثر است. این تقویم یک ابزار بسیار مناسب برای آگاه نگه داشتن معامله‌گران است و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که بتوانند منابع مالی خودشان را در بازار به سود مناسب برسانند یا در هنگام زیان بتوانند شرایط را به درستی کنترل کنند.

وبسایت دنیا ترید economic calendar  را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که بتوانند نسبت به شرایط اقتصادی دنیا آگاه شوند. تقویم اقتصادی فارکس، مزیت‌های زیادی برای معامله‌گران در کشور ما دارد که بتوانند در معاملات خود به سود برسند و تحلیل‌های لازم را قبل از انجام سرمایه‌گذاری انجام دهند تا موفق عمل کنند.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه