فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری

نقش مهم و موثر فولاد سفید دشت در توسعه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری

نقش مهم و موثر فولاد سفید دشت در توسعه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری
کدخبر : 45509

نقش مهم و مؤثر فولاد سفیددشت در توسعه اقتصادی و رشد این صنعت در استان چهارمحال و بختیاری و ادامه نقش آفرینی های بزرگ ترین واحد صنعتی استان در عرصه صنعت فولاد کشور در افزایش میزان تولید و پیشرفت‌های حداکثری واحدهای تولیدی این شرکت نمایانگر برنامه‌های و اقدامات کاملا اساسی و شفاف مدیران این شرکت فولادی است.

به گزارش رصد اقتصادی، مجتمع فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری در ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و فولاد مبارکه اصفهان با ۶۵ درصد و ایمیدرو با ۳۵ درصد سهامداران شرکت فولاد سفیددشت هستند. این شرکت فولادی برنامه ریزی‌هایی گسترده را در جهت افزایش تولید به ویژه بومی‌سازی قطعات صنایع کشور در دستور کار قرار داده است که نقش مهم و موثری را در عرصه صنعت فولاد و خصوصا توسعه اقتصادی استان چهار محال و بختیاری ایفا می‌کند.

امسال ۶۰۸ هزار و ۴۰۵ تن آهن اسفنجی در کارخانه فولاد سفیدشت استان چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار شد. تولید آهن اسفنجی در هشت ماهه امسال در مقایسه با پارسال، دو درصد افزایش داشته که بر این اساس، تولید آهن اسفنجی در شرکت فولاد سفیددشت از مرز ۴ میلیون تن گذشت.

شرکت فولاد سفیددشت به‌عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های هفت‌گانه فولادسازی کشور، سهم بالایی در میان صنایع استان چهارمحال و بختیاری دارد که با این حجم از سرمایه گذاری صورت گرفته نقش موثری در اشتغال آفرینی استان ایفا می‌کند.

واحد فولادسازی و ریخته گری کارخانه فولاد سفیدشت با هزینه اجرایی ۱۸۰ میلیون یورویی در حال حاضر ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. ظرفیت این کارخانه سالانه ۸۰۰ هزار تن می‌باشد که با بهره برداری این خط تا پایان سال ظرفیت تولید آهن اسفنجی به دو برابر می‌رسد و زمینه اشتغال هزار نفر در استان فراهم می‌شود.

در کنار افزایش تولید و اقدامات توسعه اقتصادی، شرکت فولاد سفید دشت چهار محال و بختیاری، برنامه‌های خود را بر افزایش توان آموزش و تربیت نیروهای متخصص و همچنین فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی تضمین و به اجرا در آورده است.

بر اساس نقشه استراتژی شرکت فولاد سفید دشت استان چهارمحال و بختیاری، مأموریت این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع های فولادی منطقه زاگرس، محور توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی استان چهارمحال و بختیاری است و چشم انداز فولاد سفید دشت، تبدیل شدن به یکی از شرکت های فولاد ساز برتر کشور تا افق ۱۴۱۰ است که به گفته مدیرعامل این شرکت فولادی، برای نیل به این هدف و چشم انداز نیازمند یاری مسئولان استان چهارمحال و بختیاری و دانشگاهیان این استان است.

بر همین اساس می‌توان به اقدام شرکت فولاد سفید دشت در انتقال، تصفیه و استفاده از پساب شهرهای اطراف اشاره کرد. کاری ارزشمند که دانشگاه شهرکرد را بر آن داشت از این تجربه استفاده کند و یافته های علمی خود را نیز در اختیار شرکت فولاد سفید دشت قرار دهد.

آموزش چه در زمینه تخصصی و چه در مباحث مدیریتی و انگیزشی لازمه شرکت فولاد سفید دشت چهار محال و بختیاری و در زمره اهداف مدیران این شرکت می باشد که در این زمینه مدیرعامل این شرکت کمک و همکاری دانشگاهیان و دانشگاه شهرکرد را موثر می‌داند. حضور دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد در این شرکت اولین قدم برای افزایش همکاری های دانشگاه و صنایع استان، به ویژه شرکت فولاد سفید دشت می باشد. دانشگاه شهرکرد در مباحث IT، مشاوره و روانشناسی، تربیت بدنی، محیط زیست، آموزش و سایر نیازمندی های شرکت فولاد سفید دشت ، می تواند با این شرکت همکاری و ارائه مشاوره نماید.

در حال حاضر تقریبا تمام آب موردنیاز واحد احیا مستقیم از منبع پساب تصفیه شده شهر بروجن و با فناوری اولترافیلتراسیون بومی شده تأمین می گردد. امید است با رفع موانع پیش رو در مسیر راه اندازی واحد فولادسازی و ریخته گری تا پایان سال جاری، گام مهمی در راستای تکمیل زنجیره تولید فولاد در شرکت فولاد سفیددشت برداشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه