قیمت دلار

قیمت دلار امروز 16 بهمن 1401

قیمت دلار امروز 16 بهمن 1401
کدخبر : 48903

قیمت دلار توافقی امروز یکشنبه ۱۶ بهمن اعلام شد. قیمت دلار توافقی در بازار با اندکی تغییر همراه بود.

بازار متشکل امروز شاهد افت اندک قیمت دلار بود. قیمت دلار امروز در بازار متشکل ارزی نسبت به ۳ روز قبل اندکی نزولی شد.نرخ دلار متشکل امروز با 43 هزار و 136 تومان معامله شد.
جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۴۳,۱۳۶ -۴۹.۰۰ -۰.۱۲ 11:34
۴۳,۱۸۵ -۸.۰۰ -۰.۰۲ ۳ روز پیش
۴۳,۱۹۳ ۳۷ ۰.۰۸ ۴ روز پیش
برجامی در کار نیست
در همین راستا برزو حق‌شناس کارشناس بازارهای مالی با اشاره به حباب هفت تا هشت درصدی قیمت دلار به تجارت‌نیوز گفت: به طور معمول قیمت دلار به ویژه در دوره اول دولت‌ها زیر ارزش ذاتی نگهداری می‌شود و حباب مثبت می‌گیرد.

او افزود: افزایش ریسک‌های سیستماتیک و خروج جدی سرمایه دو دلیل عمده افزایش حباب این اسکناس آمریکایی است. در حال حاضر دست دولت و بانک مرکزی برای کنترل قیمت دلار به دلیل گذشتن از ژانویه و سال نوچینی بازتر است، اما شاهد این هستیم که بازارساز نمی‌تواند و شاید هم نمی‌خواهد قیمت دلار را به ارزش ذاتیش نزدیک کند.

او با اشاره به تاثیر اظهارات اخیر رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران خاطرنشان کرد: بیش از ۲ سال است که این موضوعات را از دو طرف تیم مذاکره‌کننده برجام می‌شنویم و عملا هم دو طرف نمی‌خواهند مرگ برجام را اعلام کنند، اما برجامی هم در کار نیست. بنابراین قیمت دلار هم ترند صعودی خود را بالای محدوده ۴۰ هزار تومان حفظ کرده و پایین نمی‌آید.

سیگنال‌های سیاسی به مذاق بازار ارز نیست

این کارشناس بازارهای مالی با اشاره به ارزش ذاتی دلار در محدوده قیمتی ۴۰ تا ۴۱ هزار تومان گفت: با توجه به رشد تورم تا پایان سال، این ارزش ذاتی بالاتر نیز خواهد رفت و این موضوع نشانه خوبی نیست.از طرفی در حوزه پولی، نقدینگی و سیاست‌های مالی نه تنها بهبودی نمی‌بینیم بلکه شاهد بدتر شدن اوضاع هستیم و همه این عوامل باعث افزایش قیمت دلار می‌شود.

او با تاکید بر اینکه تا نشانه‌های جدی در رابطه با برجام اتفاق نیافتد قیمت دلار صعودی است افزود: بروز نشانه‌های جدی در جهت توافق برجام، موضوعات سیاسی است و ما نه تنها چنین نشانه‌هایی نمی‌بینیم بلکه شاهد کاهش سطح روابط بین‌المللی کشورمان با سایر کشورها هستیم.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: اتفاقاتی مانند موضوع آذربایجان و کاهش سطح روابط این کشور در سطح کنسولگری را شاهد هستیم. یا آلمان قصد چنین اقدام مشابهی دارد. اینکه سطح روابط با کشورهای همسایه پایین بیاید یا کشورهای اروپایی سُفرایشان را فرابخوانند، سیگنال بدی به بازار ارز می‌دهد.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه