سازمان مدیریت صنعتی | فاطمه باقری | فاطمه باقری خبرنگار

کیانی بختیاری: مشکلات و بازدارندگی برای آدم‌های بزرگ معنایی ندارد | سازمان‌های علمی، بازوی دستگاه دیپلماسی کشور

کیانی بختیاری: مشکلات و بازدارندگی برای آدم‌های بزرگ معنایی ندارد | سازمان‌های علمی، بازوی دستگاه دیپلماسی کشور
کدخبر : 57537

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان اینکه آدم‌های بزرگ، شبکه بزرگ خودشان را دارند، گفت: این افراد محدودیت‌پذیر نیستند و در ایران هم افراد اثرگذار با شرایط موجود مسیر خود را در ایجاد تعاملات علمی هموار کرده‌اند. به همین‌ منظور سطح تعاملات بین‌المللی برای اشخاصی با سطح علمی در مباحث صنعتی باز است و برای اینگونه افراد بازدارندگی وجود ندارد.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری رصداقتصادی حول محور برنامه ها و عملکردهای سازمان مدیریت صنعتی برای تسهیل ارتباط صنعتگران سرآمد با اقتصادبین‌المللی باتوجه به تحریم‌ها، اظهار داشت: دستاوردهای بسیاری از دانشمندان برجسته کشورها در شبکه‌های استنادی بین‌المللی قابل دسترسی است و این امکان برای بهره‌برداری همگان وجود دارد. صنعتگران ایران به ویژه در بخش خصوصی نیز زنجیره تامین بین‌المللی خود را داشته و حفظ کرده‌اند. کما اینکه در بحث آموزش ما دیپلماسی آموزشی را داشته‌ایم و هنوز هم با کشورهایی همچون آلمان و فرانسه در ارتباط هستیم.

وی افزود: البته بخشی از مسائل مانند؛ توسعه تعاملات و روابط اقتصادی- سیاسی به دستگاه دیپلماسی کشور برمی‌گردد، اما در بعضی جاها دیده‌ایم که دستگاه دیپلماسی علمی کمک‌هایی را هم در جهت ایجاد روابط سیاسی و اقتصادی با کشورها به دستگاه دیپلماسی کشور کرده است.

کیانی بختیاری اضافه کرد: در اسفندماه سال گذشته همایشی با حضور ۱۵ کشور از آفریقا در این‌باره برگزار شد، به طوری که خود کشورها معتقد بودند که کار خاصی در این رابطه انجام شده است. شاید این رویداد اگر از طرف دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواست برگزار شود با محدودیت‌هایی همراه بود ولی به دلیل کاهش حساسیت‌های جهانی و محدودیت‌های تحریمی برای سازمان‌های علمی- صنعتی و همین طور افراد بزرگ علمی توانسته‌ایم به عنوان بازوی علمی دستگاه دیپلماسی عمل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه