حقوق بازنشستگان تامین جتماعی | افزایش حقوق بازنشستگان کشوری | واریزی حقوق بازنشستگان

خبر مهم: حقوق بازنشستگان در روز چهارشنبه دوبله واریز شد | شگفتانه عالی در جیب هر بازنشسته

خبر مهم: حقوق بازنشستگان در روز چهارشنبه دوبله واریز شد | شگفتانه عالی در جیب هر بازنشسته
کدخبر : 60916

خبر مهم عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس را درباره حقوق بازنشستگان بخوانید.

به گزارش رصد اقتصادی، افزایش حقوق بازنشستگان در راه است.حقوق بازنشستگان از هفته گذشته با اعمال قانون همسان سازی حقوق ها با افزایش چشمگیری رو به رو خواهد شد. آنان خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق بازنشستگان در لایحه جدید برنامه هفتم توسعه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگاندر چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان را در سایت رصد اقتصادی بخوانید.

فرشادان، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نظر قاطبه نمایندگان مجلس آن است که ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی، وضعیت فعلی یعنی بر مبنای دو سال آخر خدمت باشد و به ۵ سال آخر خدمت تغییر نکند.

او افزود: علت مخالفت اغلب نمایندگان مجلس با تغییر مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی از ۲ سال به ۵ سال آخر خدمت آن است که این کار از نظر پاداش پایان خدمت به ضرر بازنشستگان تمام می‌شود و باعث می‌شود حقوق بازنشستگی کاهش یابد.

حقوق بازنشستگان کی واریز میشود؟

فرشادان  ادامه داد: به احتمال زیاد و حتی اگر تغییر مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی از ۲ سال به ۵ سال آخر خدمت در کمیسیون تلفیق تصویب شود، این موضوع در صحن مجلس رأی نمی‌آورد و مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی همان ۲ سال آخر خدمت باقی می‌ماند.

محمدی یک بازنشسته آموزش و پرورش که سال قبل بازنشست شده با انتقاد از این وعده‌ها گفت: اول معوقات ما بازنشستگان فرهنگی را بپردازند بعد برای کلاس‌های ما برنامه بریزند!

به گفته وی، وقتی پاداش پایان خدمت بعد از سیزده ماه پرداخت نشده و هیچ برنامه‌ای برای پرداخت حق‌التدریس‌ها ندارند، چطور انتظار دارند با انگیزه سر کلاس درس حاضر شویم.

در نشست دیروز احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز تذکر داد: وزارت آموزش و پرورش باید به جای بستن قراردادهای یکساله با معلمان بازنشسته، ابتدا ضمن طی مراحل بازنشستگی آنها، تمام حق و حقوق بازنشستگی شان را هم پرداخت می‌کرد و پس از آن فراخوانی را صادر می‌کرد تا معلمانی که تمایل به ادامه همکاری دارند، به مدت ۵ سال همکاری خود با*

سیدشمس‌الدین حسینی در نشست مشترک با روسای کانون‌های بازنشستگی مازندران گفت: به دنبال یافتن مسیری هستیم که در آن شیب و درصد افزایش حقوق بازنشستگان را بیشتر و فاصله‌ها را کمتر کنیم.

وی با بیان اینکه همه ما در مجلس اذعان داریم بطور کلی حقوق و مزایای پرداختی کفاف مخارج زندگی مردم را نمی‌دهد؛ افزود: در سال گذشته که رییس کمیسیون تلفیق بودجه بودم، تا جایی‌که توانستیم تبصره ۱۲ لایحه بودجه را به نفع مردم اصلاح کردیم.

حسینی تصریح کرد: ما نمایندگان مجلس در یک چارچوبی می‌توانیم قانون‌نویسی کنیم، سال گذشته حدوداً ۳ تا ۴ درصد سقف بودجه دولت را افزایش دادیم، اینطور نیست که دولت لایحه بیاورد و ما بتوانیم آن را کاملاً تغییر بدهیم.

واریز حقوق مهر بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم آغاز شده و تا پایان ماه بر اساس جدول اعلامی سازمان ادامه دارد.

به گزارش نبض بازار ، طبق گفته رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی ، رئیس مجلس از موافقت دولت با افزایش حقوق بازنشستگان خبر داده است .

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه