مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با رصد اقتصادی تشریح کرد

برنامه‌های توسعه‌ای ذوب‌آهن اصفهان در زمینه بومی‌سازی و ساخت داخل

برنامه‌های توسعه‌ای ذوب‌آهن اصفهان در زمینه بومی‌سازی و ساخت داخل
کدخبر : 60932

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در یک گفت‌وگوی اختصاصی با فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی از روند بومی‌سازی و برنامه‌های این مجموعه در حوزه ساخت داخل سخن گفت و اعلام کرد: اعتماد و اعتقاد ما به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها به‌گونه‌ای است که کارها را بدون تشریفات به آنها واگذار می‌کنیم. چرا که این امر سبب بی‌نیازی صنایع و کشور از فناوری‌ها و شرکت‌های خارجی می‌شود که ماحصل آن ایجاد اشتغال برای جوانان، متخصصین، مهندسین و کارگران ایران اسلامی است.

به گزارش رصد اقتصادی، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان درباره برنامه‌های توسعه‌ای ذوب درهمکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: شرکت ذوب‌آهن اصفهان افتخار دارد که به عنوان پیشتاز بومی‌سازی و ساخت داخل در قالب همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان این حوزه در داخل مجموعه ذوب اقدامات بسیار خوبی را در گذشته به انجام رسانیده است. در حال حاضر ۸۵ درصد قطعات مکانیکال موردنیاز در داخل این شرکت ساخته می‌شود که در حال به اشتراک گذاشتن دستاوردها و دانش فنی به دست آمده با سایر صنایع کشور هستیم.

وی افزود: به همین منظور و در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانش‌بنیان‌های مجموعه ذوب‌آهن، موافقت‌نامه‌هایی با شرکت‌های ماشین‌سازی اراک، آذرآب و ماشین‌سازی تبریز به امضاء رسیده است. امیدواریم تا ۱۵ درصد باقیمانده بومی‌سازی با مشورت سایر فعالان این حوزه به صد در صد ساخت داخل تبدیل شود.

مهدی کوهی با اشاره به سفر رئیس جمهور به اصفهان، اعلام کرد: در حاشیه این سفر، مذاکراتی با دکتر دهقان فیروزآبادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان‌ها در رفع آلاینده و حفاظت محیط زیست به انجام رسید. به طور مشخص دو شرکت دانش‌بنیان که در این حوزه دارای تخصص و تجربیات خوبی در شرکت‌های گل‌گهر و مس بودند به ذوب‌آهن اصفهان معرفی شدند که پس از بازدید و بررسی‌ها مقرر شد پس از تایید کارفرماها به صورت ترک تشریفات همکاری خود را آغاز کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه