منطقه آزاد ماکو | فاطمه باقری

مشوق‌های ماکو برای فعالان دانش‌بنیانی

مشوق‌های ماکو برای فعالان دانش‌بنیانی
کدخبر : 62011

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو در یک گفت‌وگوی اختصاصی با فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی از برنامه‌های این منطقه برای اعطای تخفیفات و واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه توسعه تولید و صنعت خبر داد.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، حسین گروسی در حاشیه نمایشگاه اوراسیا ۱۴۰۲ به بیان برنامه‌های حمایتی منطقه آزاد ماکو از سرمایه‌گذاران و دانش‌بنیان‌ها پرداخت و گفت: طبق هماهنگی با اعضای هیئت مدیره این منطقه آزاد مقرر شد تا به مجموعه‌های فعال در این منطقه مجوزهای راه‌اندازی فعالیت‌شان در اراضی تحت اختیار منطقه آزاد ماکو داده شود که شرکت‌های دانش‌بنیان در این لیست قرار دارند.

وی افزود: به همین منظور با توجه به مصوبه هیئت مدیره قرار شد تا تخفیفاتی را به عنوان مشوق برای فعالان در زمینه‌های گردشگری، هتل‌داری، ورزشی و... اعمال کنیم. همچنین برای شرکت‌های دانش‌بنیان تخفیفات قابل‌توجهی درنظر گرفته شده است. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در روند توسعه‌ اقتصادی و جلوگیری از اتکا به خارج کشور، تصریح کرد: در حال حاضر فعالان و متخصصان این حوزه در محل دانشگاه پیام نور مستقر هستند. برای شرکت‌های دانش‌بنیانی که قصد راه‌اندازی فعالیت خود را دارند، تخفیفاتی را برای واگذاری زمین به این فعالان متخصص حوزه فناوری درنظر گرفته‌ایم.

لازم به ذکر است؛ منطقه آزاد ماکو به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و قرار گرفتن در مسیر تجارت چین و اروپا، عبور کریدور شرق به غرب، که از طریق راه آهن و مسیرهای ترانزیت جاده‌ای به اروپا نزدیکترین نقطه اتحادیه اروپا می‌باشد و همچنین به دلیل همجواری و نزدیکترین نقطه با کشورهای حوزه اوراسیا مانند روسیه، تاتارستان و قزاقستان با مساحت ۳۸۶ هزار هکتار فرصتی مناسب و ایده‌آل برای شرکت‌های تولیدی و صنعتی به شمار می‌آید که نقش دانش‌بنیان‌ها و فعالان عرصه فناوری در آن پررنگ می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه