فولاد خراسان | فاطمه باقری

طرح‌های توسعه‌ای و افزایش سرمایه چشمگیر فولاد خراسان

طرح‌های توسعه‌ای و افزایش سرمایه چشمگیر فولاد خراسان
کدخبر : 65864

مدیرعامل فولاد خراسان در مصاحبه اختصاصی با فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی درخصوص طرح‌های توسعه‌ای این شرکت، گفت: کارخانه کنسانتره‌سازی در منطقه سنگان، حدود ۱۰ سال بنا به دلایل مختلفی از جمله تحریم‌ها به بهره‌برداری نرسید، اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و سود انباشته بالای ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی این پروژه تا دو سال آینده برای تامین ۲/۵ میلیون تن کنسانتره موردنیاز راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، طهمورث جوان‌بخت با اعلام مطلب فوق، اظهار داشت: از آنجایی که تامین مواد اولیه از مهم‌ترین و موثرترین شاخص فولادسازی است و در حال حاضر کنسانتره موردنیاز از بازار تامین می‌شود، لذا تکمیل پروژه کارخانه کنسانتره‌سازی در منطقه سنگان از ضروریات به شمار می‌آید.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام‌شده و تغییرات ایجادی در قرارداد پیمانکار امیدواریم کمتر از دو سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد. با راه‌اندازی کارخانه کنسانتره‌سازی فولاد خراسان در منطقه سنگان،حدود ۲/۵ میلیون تن نیاز این شرکت به مواد اولیه کنسانتره تامین خواهد شد.

مدیرعامل فولاد خراسان با اشاره به افزایش ظرفیت گندله‌سازی نیز اعلام کرد: ظرف دو سال آینده حدود یک میلیون تن هم گندله تولیدی این شرکت افزایش خواهد یافت. توسعه‌های دیگر فولاد خراسان در ادامه زنجیره در جهت تکمیل سبد محصولات نیز فراهم شده است که طی چندسال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

طهمورث جوان‌بخت درباره برنامه‌ها و زمینه‌های سودسازی و افزایش سرمایه، گفت: برای متقاعدکردن سازمان بورس و حسابرس برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته، آماده بودن مقدمات این کار از جمله تعریف توسعه‌ها، انعقاد قراردادهای مربوطه نیاز است تا تایید گزارش توجیهی برای افزایش سرمایه را از طرف سازمان بورس دریافت نماییم.

وی ادامه داد: با توجه به انباشته‌شدن سود در چند سال گذشته که تا پایان ۱۴۰۱ به میزان ۲ همت بود و در مجمع امسال با تعامل سهامداران کمترین میزان سود را توزیع کردیم. این موضوع سبب شد تا سود انباشته شرکت به بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان باقی بماند که با احتساب این مبلغ توانستیم مصوبات لازمه طرح‌های توسعه‌ای را دریافت کنیم.

مدیرعامل فولاد خراسان تصریح کرد:‌ وضعیت کنونی فخاس نشان می‌دهد که این شرکت از نظر حاشیه و مبلغ سود و همچنین با درنظر گرفتن پیشبرد اهداف توسعه‌ای وضعیتی به مراتب بهتر از سال‌های گذشته را خواهد داشت. 

جوان‌بخت درباره برنامه‌های فولاد خراسان برای سال ۱۴۰۳، بیان کرد: به غیر از طرح توسعه‌ای کارخانه کنسانتره‌سازی سنگان، توسعه زیرسقف‌های فولادسازی در این شرکت تبیین شده است. افزایش ظرفیت تا حدود یک میلیون تن گندله‌سازی و سبد محصولات با تکمیل نورد میلگرد به همراه سرمایه‌گذاری در حوزه آهن اسفنجی از جمله برنامه‌های پیش روی این شرکت خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه