منطقه آزاد قشم

فرهنگ و میراث فرهنگی، نقطه قوت گردشگری ایران است / مرکز پایش و مدیریت سفر در مناطق آزاد کشور ایجاد می شود

فرهنگ و میراث فرهنگی، نقطه قوت گردشگری ایران است / مرکز پایش و مدیریت سفر در مناطق آزاد کشور ایجاد می شود
کدخبر : 66062

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گفت: فرهنگ و میراث فرهنگی، نقطه قوت گردشگری ایران است و باید برای حفظ برند گردشگری فرهنگی و جلوگیری از هویت سازی جعلی سایر کشورها برای احیا و معرفی آنها برنامه ریزی کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مصطفی فاطمی در جلسه بیست و هشتمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و هفتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر 1403، با بیان این مطلب افزود: سیاست ایران هراسی توسط برخی کشورها، مانع مهمی در مسیر رونق صنعت گردشگری کشور است که باید با برنامه ریزی نسبت به معرفی بهتر ظرفیت های فرهنگی و گردشگری ایران تلاش کرد.

وی ادامه داد: مناطق آزاد کشور با توجه به مزیت های متعددی که در حوزه گردشگری و ظرفیت های فرهنگی دارا هستند می توانند یاری رسان صنعت گردشگری در نقاط مختلف کشور باشند.

جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر 1403 اضافه کرد: آسیب شناسی و احصاء مسائل میزبانی گردشگران در ایام تعطیلات نوروز در سال های گذشته جهت جلوگیری از ایجاد مشکلات و بحران های احتمالی و پیش بینی لازم جهت تامین زیرساخت های لازم برای اسکان و اقامت گردشگران صورت گرفته است.

به گفته فاطمی؛ با پیش بینی صورت گرفته با هدف تصمیم گیری و تصمیم سازی در صورت وقوع بحران های احتمالی، مرکز پایش و مدیریت سفر در مناطق آزاد کشور ایجاد می شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده جهت برگزاری آیین ثبت جهانی مراسم افطار در سال جاری، تصریح کرد: با توجه به متقارن بودن تعطیلات عید نوروز و ماه رمضان، باید تدابیری اندیشیده شود که ضمن حفظ حرمت ماه مبارک شرایط برای میزبانی شایسته از گردشگران فراهم باشد.

بنابر این گزارش، بیست و هشتمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و هفتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر 1403 با حضور مصطفی فاطمی، مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، غلامرضا خلیلی نیا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، محمد فرزاد میرزایی، مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، ادریس راموز، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، محمد محسنی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان و جمعی از معاونان و مدیران مناطق آزاد کشور و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان هرمزگان برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه