فولاد آلیاژی ایران | فاطمه باقری

روند تولید در تنها کارخانه نورد سنگین غیرمستقیم ایران

روند تولید در تنها کارخانه نورد سنگین غیرمستقیم ایران
کدخبر : 66700

رئیس تولید کارخانه نورد سنگین فولاد آلیاژی ایران، در جریان بازدید خبرنگاران از فعالیت‌های تولیدی کارخانه، به بیان مراحل تولید مفتول‌ها، تسمه‌ها و چهارگوش‌هایی پرداخت که بر اساس دو نوع ورودی بلوم و بیلت و اینگات‌ها در پایان به دو حالت محصولات میانی و نهایی تحویل مشتریان می‌شود.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، سید مصطفی حسینی نسب در جمع خبرنگارانی که مشغول بازدید از مراحل تولید مجموعه فولاد آلیاژی ایران بودند، گفت: انواع مفتول‌های گرد، تسمه‌ها و چهارگوش‌ها در کارخانه نورد سنگین تولید می‌شوند. برای تولید این محصولات از دو نوع ورودی؛ بلوم و بیلت که به صورت چهارگوش و اینگات‌ها استفاده می‌شود.

وی افزود: اینگات‌ها در اندازه‌های یک تن تا ۳ تن در کارخانه نورد سنگین فولاد آلیاژی ایران استفاده می‌شود و بنا داریم تا اینگات‌های ۱/۴ را نیز به محصولات ورودی این واحد اضافه کنیم. دو نوع کوره در واحد نورد سنگین وجود دارد. کوره‌های دسته اول با عنوان چاهکی مخصوص شارژ اینگات‌ها هستند. کوره‌های ..... که مخصوص شارژ بلوم و بیلت‌ها می‌باشند. 

حسینی‌نسب ادامه داد: پس از سردشدن اینگات‌ها و بلوم‌های واحد فولادسازی برای تولید در نورد سنگین وارد این کارخانه می‌شوند و پس از گرم‌شدن شمش‌ها وارد خط نورد می‌شوند. کارخانه نورد سنگین فولاد آلیاژی ایران، تنها کارخانه نوردسنگین غیرمستقیم است که به صورت ناپیوسته این فعالیت را به انجام می‌رساند. 

وی با بیان اینکه تولیدات در این کارخانه به صورت رفت و برگشت در سه مرحله انجام می‌شود، گفت: عمل تبدیل شدن شمش به محصول نهایی در سه قفسه صورت می‌گیرد که این محصولات پس از سردشدن در انتهای خط تولیدی به دو صورت محصولات میانی یا محصولات نهایی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه