بانک کشاورزی

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی همراستا با منافع مشتریان

کدخبر : 64322

بانک کشاورزی همراستا با منافع مشتریان سفته الکترونیکی را ارائه کرده تا ضمن افزایش امنیت در استفاده از سفته، به مدیریت هزینه، زمان و حتی سلامت مشتریانش نیز توجه کرده باشد، به همین دلیل مشتریان از بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی به شدت استقبال کردند.

صنعت بانکداری از جمله صنایعی است که همواره در خط مقدم به‌کارگیری فناوری‌های نوین در عملیات داخلی و خدمات‌دهی به مشتریان خود قرار دارد که یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های آن «بانکداری الکترونیکی» بوده است. به طوری که همسو با پیشرفت تکنولوژی، سفته الکترونیکی به عنوان یکی از خدمات آنلاین در دستور کار بانک ها قرار گرفته است، در همین راستا همزمان با نودمین سالروز تاسیس بانک کشاورزی، خدمت سفته الکترونیکی با هدف دسترسی آسان و صرفه جویی در زمان و هزینه مشتریان، در سبد خدمات غیر حضوری بانک قرار گرفت تا مشتریان بدون نیاز به مراجعه به بانک و واحد‌های فروش سفته اقدام کنند.

در واقع مشتریان بانک کشاورزی به منظور انجام هرگونه عملیات برای سرویس سفته الکترونیک، می توانند با داشتن حداقل یک حساب فعال و با نصب نرم افزار امضای دیجیتال از درگاه های قانونی، نسبت به احراز هویت و دریافت گواهی امضای دیجیتال اقدام کنند، سپس با ورود به اینترنت بانک کشاورزی، از مزایای این خدمت همچون درخواست صدور سفته، ضمانت سفته و ظهر نویسی و همچنین انجام سایر امور مربوط به سفته نظیر ردیابی وضعیت، لغو سفته های باز، استعلام سفته، اطلاع رسانی به ذینفعان و … بهره مند شود و از آنجایی که در هر ساعت از شبانه روز می توانند به هر مبلغی که نیاز دارند، سفته خریداری و صادر کنند. ضمن صرفه جویی در کاغذ و حفظ محیط زیست، صرفه جویی در زمان و هزینه، نیز اتفاق می افتد.

به عبارت دیگر یکی از بزرگترین چالش های موجود بر سر راه مشتریان بانک ها به ویژه در شهرهای شلوغ و پرجمعیت مانند تهران، موضوع ترافیک و آلودگی هوا است که این مساله نه تنها روی کسب و کار آنها، بلکه در نتیجه قرار گرفتن در معرض آلودگی های زیستی و صوتی سلامت آنها هم با مخاطراتی روبرو می شود، به همین دلیل بانک کشاورزی با در نظر گرفتن این معضلات، دسترسی آسان و ۲۴ ساعته به صدور سفته و چک الکترونیکی را برای مشتریان مهیا کرده است تا دیگر نگران این مسائل نباشند و از طرف دیگر این اسناد ماهیت حقوقی دارند و شکل الکترونیک آنها به دلیل عدم نیاز به نگهداری فیزیکی، امنیت بالا و عدم امکان جعل، داشتن کد شناسایی منحصر به فرد، امکان خرید سفته به مبلغ مورد نیاز و مشخص، اعتبار همیشگی سفته پس از صدور آن و اعتبار در مراجع قضایی با توجه به برخورداری از امضای دیجیتال از مزایای بسیار بالایی برخوردار است.

کاربردهای این خدمت جدید بانک کشاورزی شامل امکان خرید سفته دیجیتال توسط مشتری بانک برای سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، امکان خرید سفته دیجیتال برای وثیقه تسهیلات در بانک کشاورزی و امکان خرید سفته دیجیتال برای وثیقه خرید اعتباری است.

با الکترونیکی شدن سفته، تنها کافی است که فایل پی‌دی اف سفته الکترونیکی را به همراه کد ملی خود و شناسه معتبر خزانه‌داری کل کشور به شخص گیرنده ارائه داد. از طرف دیگر، اگر زمانی پی دی اف یا حتی شماره شناسه سفته را گم کردید، باز هم سفته شما از طریق کد ملی‌تان قابل پیگیری است. همچنین دیگر مانند زمانی که فرد سفته کاغذی خریداری می‌کند؛ قبل از تحویل آن به شخص گیرنده نیاز به حضور نیست، زیرا در سفته الکترونیکی ظهرنویسی به صورت آنلاین انجام می شود.

از آنجایی که بانک کشاورزی هم به دلیل شبکه گسترده ای که دارد توانسته در اقصی نقاط کشور مشتریانی داشته باشد به عنوان بانکی تخصصی در بخش کشاورزی تلاش کرده در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک پیشرو شود و خدمت سفته و چک الکترونیکی را به عنوان یکی از جدیدترین خدمات در راستای بانکداری الکترونیکی رونمایی کرده است.

سفته الکترونیکی بیشترین کاربرد را در ضمانت دریافت وام و تسهیلات دارد، اما در موقعیت‌های دیگری مثال، تضمین کردن تعهد بین دو نفر رد و بدل می شود. همچنین، در جایگاه تعهد کاری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک فرد حقیقی معمولی هم می‌تواند به عنوان ضامن ظهرنویسی کند.

این سفته‌ها با یک شناسه یکتا قابل شناسایی هستند که مورد تایید بانک‌ها است و دیگر چالش مطابقت میزان تعهد و رقم سفته وجود نخواهد داشت زیرا با وجود سفته الکترونیک، دقیقا به همان اندازه مبلغی که مشتریان نیاز دارند می‌توانند آن را در وجه فرد یا سازمان مربوطه صادر کنند.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: