تجربه سفر ارزان استانبول چگونه است؟

تجربه سفر ارزان استانبول چگونه است؟
کدخبر : 60407

استانبول، بزرگترین شهر ترکیه، مقصدی محبوب برای گردشگران از سراسر جهان است. استانبول با تاریخ غنی، معماری جذاب و فرهنگ منحصربه‌فرد، تجربه سفر ویژه‌ای را به مسافران ارائه می‌دهد. با اینکه استانبول شهری مجلل و بزرگ است، اما شما می‌توانید با بودجه محدودتر سفر ارزان‌تری به این شهر داشته باشید، بدون اینکه هزینه‌ زیادی صرف کنید. به این ترتیب تور استانبول شما هم مقرون‌به‌صرفه می‌شود و هم فراموش نشدنی. در این نوشته از سفرمارکت، تجربه سفر ارزان در استانبول را بررسی خواهیم کرد.

زمان سفر

در ابتدا باید ذکر کنیم یکی از مواردی که باعث می‌شود سفر استانبول ارزانتر شود، توجه به زمانی است که به این شهر سفر می‌کنیم. چنانچه بازه‌های زمانی مثل فصل سفر به استانبول را برای مسافرت به این شهر انتخاب نکنید، می‌توانید سفر ارزانتری داشته باشید. اگر زمان سفرتان را طور انتخاب کنید که شهر خلوت‌تر باشد، هم بلیط هواپیما ارزانتر است و هم تور استانبول.

اقامتگاه و محل استراحت

یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌های سفر، اقامت است. با این حال، استانبول طیف گسترده‌ای از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه را برای مسافرانی که بودجه کمی دارند، ارائه می‌کند. هاستل‌ها یک انتخاب محبوب برای مسافران کم بودجه هستند و قیمت آنها از 10 تا 20 دلار در هر شب است. بسیاری از هاستل‌ها اتاق‌های خصوصی و همچنین اقامتگاه‌هایی شبیه به خوابگاه ارائه می‌دهند که آنها را به گزینه‌ای عالی برای مسافران تبدیل می‌کند. هاستل‌ها برای تمامی گردشگران، چه آنهایی که تنهایی به استانبول می‌روند و چه آنهایی که گروهی به این شهر می‌روند، مناسب است.

یکی دیگر از گزینه‌های مقرون به صرفه رزرو هتل‌ها و هاستل‌های مقرون به صرفه در استانبول به کمک بخش هتل‌های سفرمارکت است. در این بخش می‌توانید انواع هتل‌های استانبول را بر اساس قیمت منظم کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

حمل و نقل و گشت و گذار در استانبول

یکی دیگر از مواردی که بعد از خرید بلیط تهران به استانبول ارزان باید به آن توجه کنید، مسأله رفت و آمد در این شهر است. رفت و آمد در استانبول نسبتا آسان و مقرون به صرفه است. این شهر دارای سیستم حمل و نقل عمومی گسترده‌ای از جمله اتوبوس، تراموا و کشتی است. تهیه استانبول کارت که کارت حمل و نقل قابل شارژ برای تردد است، برای مسافرانی که به دنبال هزینه‌های کمتر هستند، ضروری است. این کارت را می‌توان در همه وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول استفاده کرد. این کارت‌ها در مقایسه با خرید بلیط‌های معمولی و کرایه تاکسی در شهر تخفیفاتی ارائه می‌دهد.

تاکسی در استانبول نیز موجود است، اما ممکن است گرانتر از حمل و نقل عمومی باشد. اگر تصمیم گرفتید تاکسی بگیرید، قبل از سوار شدن به ماشین، حتماً در مورد کرایه مذاکره کنید تا از پرداخت هزینه اضافی جلوگیری کنید.

از طرف دیگر، پیاده‌روی گزینه‌ای عالی برای کسانی است که ترجیح می‌دهند در فضای شهر غوطه‌ور شوند و در عین حال در هزینه خود صرفه‌جویی کنند.

Istanbul Tramway — Tunnel Time

غذاهای معروف ترکیه

یکی از بهترین چیزها در راهنمای سفر به استانبول، غذا است. غذاهای ترکیه به خاطر طعم‌های لذیذ و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌اش شناخته شده است. غذاهای خیابانی گزینه بسیار خوبی برای مسافران با بودجه کم است، زیرا فروشندگان همه چیز از سیمیت (نوعی نان) تا دونر کباب (نوعی ساندویچ) را می‌فروشند. بسیاری از فروشندگان خیابانی نیز گزینه‌های گیاهی و گیاهخواری را ارائه می‌دهند. به این ترتیب همه افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند غذاهای خیابانی استانبول را امتحان کنند.

رستوران‌های استانبول از غذاهای خیابانی گران‌تر هستند، با این حال تعدادی رستوران ارزانتر نیز در این شهر خدمات ارائه می‌دهند. به دنبال رستوران‌های محلی باشید که منوهای خاص یا غذاهای ویژه را ارائه می‌دهند. آنها اغلب ارزان‌تر از سفارش غذا از رستوران‌های آلاکارته هستند.

در غرفه‌های غذای خیابانی، غذاهایی مانند سیمیت معروف (نان حلقه‌ای کنجدی) یا دونر کباب خوش‌طعم، غذاهای خوشمزه و مقرون‌به‌صرفه‌ای را می‌توانید میل کنید. علاوه بر این، غذاخوری‌های محلی معروف به «لوکانتاس» غذاهای سنتی ترکی را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌کنند. این غذاخوری‌ها به مسافران این امکان را می‌دهند تا طعم‌های معروف ترکی را بدون صرف هزینه‌های زیاد امتحان کنند. چای و قهوه ترک نیز ارزان هستند و در کافه‌های سراسر شهر یافت می‌شوند.

جاذبه‌ های دیدنی استانبول

بسیاری از افرادی که بلیط هواپیما استانبول تهران را تهیه می‌کنند، به دنبال کشف جاذبه‌های این شهر هستند. استانبول دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری از جمله ایاصوفیه، مسجد آبی و بازار بزرگ است. در حالی که برخی از جاذبه‌ها ممکن است هزینه ورودی داشته باشند، بسیاری از فعالیت‌های و مکان‌های رایگان نیز در استانبول وجود دارد. استانبول گنجینه‌ای از بناهای تاریخی و فرهنگی است که بسیاری از آن‌ها را می‌توان با صرف بودجه کم کاوش کرد.

یکی از بهترین فعالیت های رایگان در استانبول، کاوش در پارک‌ها و باغ‌های متعدد شهر است. به عنوان مثال، پارک امیرگان (Emirgan)، یک پارک زیبا است که در تنگه بسفر واقع شده است. در این پارک زیبا مناظر خیره‌کننده‌ای از آب و خط افق شهر را می‌توانید ببینید. ورود به پارک رایگان است و مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از مناظر است.

یکی دیگر از فعالیت های رایگان و مراکز دیدنی استانبول، بازدید از مساجد متعدد شهر است. در حالی که برخی از مساجد ممکن است هزینه ورودی دریافت کنند، بسیاری از آن‌ها نیز رایگان هستند. مساجد رایگان استانبول نیز می‌توانند نگاهی اجمالی به تاریخ و فرهنگ غنی شهر داشته باشند. به عنوان مثال، مسجد آبی یکی از مشهورترین مساجد استانبول است و ورود به آن رایگان است.

Most Interesting Facts about Turkey - On His Own Trip

خرید و گشت و گذار در بازارها

اگر به دنبال یک خرید مقرون‌به‌صرفه در استانبول هستید، بهتر است از دستفروش‌های خیابانی خرید کنید و یا به بازارهای شهر سربزنید. به بسیاری دیگر از جاذبه‌ها در تور استانبول ( https://safarmarket.com/tours/istanbul )، مانند بازار بزرگ یا بازار پررفت و آمد ادویه، دسترسی رایگان را ارائه می‌دهند. در این بازارها تجربه‌ای همه جانبه از فضای پرجنب‌وجوش استانبول را کسب خواهید کرد.

کلام آخر

در خاتمه، استانبول یک تجربه سفر منحصربه‌فرد و مقرون‌به‌صرفه را برای مسافرانی که بودجه کمی دارند ارائه می‌دهد. استانبول با اقامتگاه‌های ارزان، حمل‌ونقل مقرون‌به‌صرفه، غذاهای خوشمزه و جاذبه‌های رایگان، مقصدی عالی برای کسانی است که به دنبال کشف شهری جدید هستند. چه تنهایی سفر می‌کنید و چه گروهی به استانبول می‌روید، این شهر چیزهای فوق‌العاده‌ای برای همه دارد. در این نوشته از سفرمارکت برخی از این موارد را معرفی کردیم. پس چرا امروز سفر خود را رزرو نکنید و تمام آنچه این شهر پرجنب‌وجوش ارائه می‌دهد را تجربه نکنید؟

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه