رپرتاژ اگهی /

راهنمای سفر با تور استانبول

راهنمای سفر با تور استانبول
کدخبر : 38367

در یک نگاه کلی، استانبول باورنکردنی است.

 استانبول از شگفت‌انگیزترین شهرهایی است که می‌توان به آن سفر کرد. همان ‌طور که گفتیم، معماری خیره کننده در شهر، طعم بی‌نظیر خوراکی‌ها با مردمی خون گرم و مهمان نواز استانبول را به شهری تبدیل کرده که دوست دارید بارها و بارها به آن سفر کنید. اگر برای اولین بار قصد سفر به استانبول را دارید یا برای چندمین بار برای سفر به استانبول برنامه ریزی می‌کنید، امیدواریم راهنمای سفر به استانبول از نوآوران راه سپید بتواند به شما در ساختن خاطره‌ای بهتر از تور استانبول کمک کند.

54ac2067-74e6-4d58-b333-d4518043eec6

چرا تور استانبول ؟

استانبول به‌ عنوان پلی بین آسیا و اروپا میراث فرهنگی و تاریخی زیادی را در خودش دارد. استانبول از زمانی که پایتخت امپراتوری‌های بزرگی مثل عثمانی و بیزانس بوده تا به الان میراث تاریخی ارزنده‌ای را برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشته است. استانبول همان شهر رؤیا هاست، شهری که همه المان‌های زیبایی را در خودش جای داده است. طبیعت و سواحل بی‌نظیر تا معماری و بناهای باشکوه تاریخی و امکانات رفاهی مدرن هم‌نشینی زیبایی را به وجود آورده‌اند.

هم‌نشینی سنت و مدرنیته را در جای جای استانبول می‌توان دید. آسمان‌خراش‌های شیشه‌ای در کنار کلیسایی قدیمی از دوران بیزانس، بازارهای سنتی رنگارنگ در کنار مراکز خرید بزرگ مدرن توجه شما را هنگام گشت و گذار در شهر به خودش جذب می‌کند. چشم‌اندازهای طبیعی نیز در استانبول جذابیت چشم‌گیری دارند. تنگه بسفر که در استانبول شهر را به دو نیمه تقسیم می‌کند و دریای مرمره را به دریای سیاه متصل می‌کند از اصلی‌ترین جذابیت‌های این شهر است. سفرهای تفریحی با کشتی در آب‌های استانبول، استراحت در سواحل و تفریحات شبانه در سرزنده‌ترین مناطق استانبول از جذابیت‌های تور استانبول هستند. جذابیت‌های استانبول هیچ‌گاه برای گردشگرانش تمام نمی‌شود، این شهر همیشه شگفتی‌های جدیدی برای کشف کردن دارد.

بهترین زمان برای سفر با تور استانبول

خوشبختانه استانبول در هر فصل از سال می‌تواند زیبا و سرشار از جاذبه‌های دیدنی باشد. اگر بخواهیم فصل‌های مختلف سال را از هم تفکیک کنیم، هرکدام ویژگی منحصر به فردی دارند. استانبول در دو فصل بهار و پاییز برای سفر کردن بسیار مناسب است. در طول فصل بهار ازدحام گردشگران تور استانبول کمتر است و شهر آب و هوای معتدل‌تری دارد. در این فصل جشنواره بین المللی گل لاله با میلیون‌ها گل در سراسر استانبول برگزار و شهر پر از رنگ می‌شود. در فصل پاییز آب و هوا همچنان معتدل است اما میزان بارندگی از بهار بیشتر است.

تابستان همچنان پرطرفدارترین فصل سفر به استانبول است. استانبول در این زمان شلوغ و مملو از گردشگران تور استانبول است. تابستان‌های استانبول گرم و مرطوب است. سفر به استانبول در تابستان به گردشگران امکان تفریح و سفر در جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهر را می‌دهد. استانبول زمستان‌های سرد و مرطوب را تجربه می‌کند. اگر در زمستان با تور استانبول سفر می‌کنید باید حتماً لباس‌های گرم با خود به همراه داشته باشید. هوا در این فصل می‌تواند بارانی و برفی باشد.

چگونه سفری به صرفه در تور استانبول داشته باشیم

سفر به استانبول می‌تواند سفری مقرون به صرفه باشد اگر به چند نکته زیر برای صرفه جویی در تور استانبول توجه کنید:

در هاستل‌ها اقامت داشته باشید: اقامت در هاستل‌ها از ماندن در هتل‌های استانبول گزینه ارزان‌تری است. هاستل‌ها طراحی‌های جالبی دارند و از همه امکانات رفاهی و بهداشتی برخوردارند اما هزینه اقامت پایین تری نسبت به هتل‌های لوکس دارند.

از استانبول کارت استفاده کنید: برای سوار شدن به مترو و اتوبوس و حتی کشتی‌های تفریحی بلیت تک نفره نخرید. استانبول کارت از تمامی کیوسک‌های سراسر شهر، ورودی مترو و فرودگاه‌ها قابل تهیه است. استفاده از این کارت‌ها کمک زیادی به صرفه جویی هزینه‌ها در تور استانبول می‌کند.

در کافه تریاها غذا بخورید: کافه‌های محلی به سبک کافه تریا در سراسر استانبول وجود دارند که غذاهای ترکی تازه را با بهترین قیمت‌ها سرو می‌کنند. این کافه‌ها به اندازه رستوران‌ها لوکس نیستند اما کیفیت و طعم بی‌نظیری را ارائه می‌دهند.

از حمل و نقل عمومی استفاده کنید: بعد از اینکه استانبول کارت را دریافت کردید، برای رفت و آمد در سطح شهر و جا به جایی بین جاهای دیدنی استانبول از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. استانبول سیستم حمل و نقل عمومی گسترده و منظمی دارد و برای همه مقصدها اتوبوس، تراموا و قایق قرار داده است.

877f6922-ef00-45bf-bbb5-5928cdb3ac70

فرهنگ مردم ترکیه

ترکیه به طور کلی جمعیتی همگن از نظر قومی دارد. اکثر جمعیت ترکیه را ترک‌ها تشکیل می‌دهند اما اقلیت‌های دیگری از قفقاز و بالکان نیز در این کشور زندگی می‌کنند. اکثریت جمعیت ترکیه به دین اسلام سنی تعلق دارند اما پیروان مذهبی‌های دیگری مثل مسیحیان و ارمنی‌ها نیز در این کشور زندگی می‌کنند. بیشتر از 87 درصد مردم ترکیه به زبان ترکی صحبت می‌کنند اما انگلیسی به طور گسترده‌ای توسط مردم ترکیه صحبت می‌شود.

مردم ترکیه به خون گرمی و مهمان نوازی معروف هستند. روحیه سخاوتمندانه مردم ترکیه باعث شده تا از گردشگران تور ترکیه به خوبی استقبال کنند. مردم محلی اغلب توریستان را برای نوشیدن قهوه ترک یا چای به خانه دعوت می‌کنند. برای ورود به خانه مردم محلی کفش خود را دربیاورید، این کار به معنی ادای احترام به آن‌هاست. برای ورود به امکان مذهبی از پوشش مناسب استفاده کنید، زن تا اغلب برای ورود به این مکان‌های مذهبی باید از روسری استفاده کنند.

بهترین غذاهای تور استانبول

استانبول قدیمی‌ترین رستوران‌های ترکیه را در خوش جای داده است. از جمله رستوران‌هایی با میراث مهارت آشپزی عثمانی‌ها. به لطف خط ساحلی گسترده‌ای که در استانبول وجود دارد، غذاهای دریای بی‌نظیری با تنوع زیاد در رستوران‌های استانبول سرو می‌شوند. تنقلات مثل شیرینی، نان‌های معروف ترکی، دکه‌های کباب ترکی و کافه‌ها در طیف گسترده در سراسر شهر برای پذیرایی از گردشگران تور ترکیه در دسترس هستند.

زندگی شبانه در تور استانبول

جمعیت جوان استانبول، اقتصاد رو به رشد و نفوذ سبک زندگی اروپایی باعث شده استانبول شب‌هایی سرزنده و پر جنب و جوشی داشته باشد. استانبول شهرت زیادی در تفریحات شبانه دارد. این شهر همیشه بیدار کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در سطح شهر برای گردشگرانش دارد. بهترین کافه‌ها را در خیابان تاکسیم و بی اوغلو می‌توانید پیدا کنید. صدای موسیقی خیابانی در این مناطق شهر حتی در کل شب به گوش می‌رسد. کافه‌های سنتی و مدرن ترکیه در این قسمت استانبول در کنار هم از گردشگران علاقه مند به تفریحات شبانه پذیرایی می‌کنند.

خرید در تور استانبول

خرید کردن در تور استانبول خوشایند تری تجربه در سفر شماست. استانبول شامل مراکز خرید بسیار بزرگ مدرن و بازارهای سنتی مثل بازار بزرگ می‌شود. در بازار بزرگ استانبول رنگارنگ‌ترین سوغاتی‌های مخصوص ترکیه را می‌توانید پیدا کنید. این بازار تعداد بی‌شماری مغازه را در خود جای داده است. مراکز خرید مدرن و جدید استانبول معروف‌ترین برندهای ترکیه و بهترین برندهای بین المللی را به فروش می‌رسانند. ترکیه در صنعت مد و پوشاک پیشتاز است، اگر به خرید کردن در بین تنوع بی‌نظیری از محصولات علاقه دارید به فروشگاه‌های ترکیه سر بزنید.

گشت و گذار در تور استانبول

بهترین راه برای رفت و آمد در ترکیه استفاده از حمل و نقل عمومی، اتوبوس و تراموا است. اتوبوس‌ها و ترامواهای سطح شهر به خوبی به مکان‌های توریستی شهر خدمت‌رسانی می‌کنند، از این رو مشکلی در حمل و نقل نخواهید داشت. مترو از دیگر وسایل حمل و نقل ارزان و امن برای رفت و آمد است. برای رسیدن به مرکز شهر از فرودگاه آتاتورک استانبول می‌توانید از مترو و اتوبوس استفاده کنید. بهتر است از اجاره ماشین و رانندگی در استانبول خودداری کنید زیرا تابلوهای راهنمایی رانندگی به زبان ترک هستند به همین دلیل خطر تصادف به وجود می‌آید.

برای بازدید از محله‌هایی مثل سلطان احمد و آمینونو قدم زدن بهترین روش است. کوچه‌ها و بازارها را با پای پیاده بگردید، قدم زدن در این مناطق بسیار لذت بخش هستند. کشتی‌های تفریحی در استانبول گردشگران را به جزیره‌های اطراف می‌رسانند. برای صرفه جویی در هزینه‌های رفت ‌و آمد و راحتی بیشتر در پرداخت از استانبول کارت استفاده کنید. استانبول کارت برای پرداخت هزینه اتوبوس، تراموا و کشتی استفاده می‌شود.

 

کلام آخر

در این مقاله برخی از جزئیات تور استانبول ذکر شد اما شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت تور استانبول با ما تماس بگیرید. همکاران ما در جهان گردی، تور استانبول را با بهترین کیفیت و و خدمات به شما ارائه میدهند. شما میتوانید با خرید تور استانبول و دیگر تور های ترکیه به تماشای دیدنی‌های پایان ناپذیر این شهر باستانی بروید. برای اطلاع از شرایط تور استانبول و دیگر تورهای آسیا و اروپا با کارشناسان ما در نوآوران راه سپید در ارتباط باشید.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد ..

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه