دوج کوین باید بخریم ؟

دوج کوین باید بخریم ؟
کدخبر : 18793

با نوسانات اخیر بازار ارزهای دیجیتال نیاز به تحلیل در این حوزه بیشتر شده است. هرچند تحلیل‌های منتشر شده در این حوزه عامل اصلی تصمیم‌گیری فعالان بازار نیست اما به تصمیم‌گیری بهتر آنها کمک می‌کند. در مقطع فعلی خرید دوج کوین چقدر منطقی است؟

 با نوسانات اخیر بازار ارزهای دیجیتال نیاز به تحلیل در این حوزه بیشتر شده است. هرچند تحلیل‌های منتشر شده در این حوزه عامل اصلی تصمیم‌گیری فعالان بازار نیست اما به تصمیم‌گیری بهتر آنها کمک می‌کند. در مقطع فعلی خرید دوج کوین چقدر منطقی است؟

 

گروه مدیریت سرمایه فاینوست در تحلیلی درباره آینده این ارز دیجیتالی به این سوال پاسخ داده که خرید آن چقدر منطقی است؟

 

ارشان پاخیریان، تحلیلگر این گروه، در تجارت‌نیوز نوشته است:  دوج کوین به گفته سازنده و توسعه دهنده آن، جکسون پالمر، کاملا اتفاقی و در حد شوخی در سال ۲۰۱۳ ساخته و ارائه شد! لوگوی این شرکت که عکس یک سگ است شاید مهر تاییدی بر این اتفاق باشد!

 

چرا اتفاقی؟ هدف از ساختن این رمزارز چیزی جز حل و فصل کردن تراکنشات دوستانه بین جسکون و همکاران و دوستانش نبود! شاید برایتان جالب باشد که بدانید این رمز ارز در ابتدا با هدف عرضه به صورت عام طراحی نشده و اصلا قرار بر این نبود که مردم از وجود این رمزارز با خبر شوند.

 

در این نوشته سعی داریم به یک جمع‌بندی برسیم که آیا دوج کوین برای سرمایه‌گذاری جذاب است یا خیر.

 

ماهیت دوج کوین جیست؟

دوج کوین همانند بسیاری دیگر از رمزارزها محوریت فعالیت خود را بر اساس تراکنش‌های مالی قرار داده است. دوج کوین که با نماد (DOGE) شناخته و معامله می‌شود برخلاف بیت‌‎کوین که تعداد محدودی از آن ( ۲۱ میلیون ) وجود دارد، کاملا نامحدود و همچنان در حال استخراج است. همین مساله شاید جذابیت این رمزارز را برای آینده کم کند!

ماهیت رفتاری دوج کوین کاملا هیجانی است. به این کوین، اینفلوئنسر کوین هم گفته می‌شود، یعنی کوینی که بسیار محبوب فعالان فضای مجازی است و با توئیت کردن یا نکردن عده‌ای خصوصا ایلان ماسک که علاقه بسیار زیادی به این رمزارز دارد، بالا و پایین می‌شود و نوسانات عحیبی را از خود نشان می‌دهد.

 

ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا به نوعی بازارگردان و پشتیبان این رمزارز محسوب می‌شود.

 

همکاری با لایت کوین (LiteCoin)

در سال ۲۰۱۴ پس از افت شدید این رمزارز، سازندگان آن تصمیم گرفتند تا سیستم تراکنش‌ها و استخراج یا ماینینگ خود را به‌روزرسانی کنند.

آنها تصمیم گرفتند تا با لایت کوین (یک رمزارز دیگر با نماد LTC )، وارد همکاری شوند. تصمیمی که بسیار مفید واقع و باعث رونق مجدد این شرکت شد. طریقه همکاری بسیار جالب بود. افرادی که تمایل به استخراج لایت کوین داشتند علاوه بر دریافت لایت کوین به ازای هر استخراجی که صورت می‌گرفت، اندکی هم دوج کوین دریافت می‌کردند! درست فهمیدید، ایده بسیار بکری بود.

 

آیا دوج بنیادی است؟

جواب این سوال ساده است، خیر! این را فقط ما نمی‌گوییم بلکه سازنده آن نیز زمانی که ارزش بازار این شرکت تنها دو میلیارد دلار بود، نیز تاکید بر آن داشت که بالاتر از ارزشش دارد معامله می‌شود. او نیز اضافه می‌کند که این رمزارز تنها برای کارهای روزمره ایجاد شده بود.

در حال حاضر ارزش بازار این رمزارز به بالغ بر ۴۳ میلیارد دلار رسیده است و ششمین رمزارز بزرگ بازار محسوب می‌شود.

همچنین عدم وجود طرح توسعه‌ای چشمگیر، مزید بر علت شده تا پتانسیل خیلی بالایی را برای این رمزارز در آینده نبینیم.

اما با وجود اینکه بالای ارزش در حال حاضر معامله می‌شود اما به نسبت سایر رمزارزها از پشتوانه قابل قبولی برخوردار است که یک سرمایه‌گذار می‌تواند این پشتوانه را به فال نیک بگیرد.

 

وضعیت تکنیکالی دوج‌کوین

عکس نخست تایم فریم یک ساعته دوج‌کوین را نشان می‌دهد. تا زمانی که بالای خط روند بنفش باقی بماند، روند صعودی ادامه دارد. ولی دراین قیمت‌ها نقطه ورود مناسبی یافت نمی‌شود. عکس دوم تایم فریم روزانه را نمایش می‌دهد. همانطور که مشاهده می‌کنید مووینگ اوریج ۲۰۰ روزه از تاریخ دسامبر ۲۰۲۰ ،نفش حمایتی را داشته و به صورت کلی برای ورود به این کوین سعی کنید بعد از اصلاح وارد بشوید. ضمنا تارگت یک دلاری در بلندمدت دور از دسترس نیست.

 

 

جمع‌بندی

با توجه به رشد عجیبی که دوج کوین در ماه اخیر داشته و همچنین با استناد به ماهیت این رمزارز و تحلیلی که از منظر بنیادی و تکنیکال خدمتتون ارائه دادیم، برای سرمایه‌گذاری بلندمدت جذاب نمی‌دانیم و فقط برای نوسانگیری و بازدهی کوتاه‌مدت می‌توان روی این رمزارز حساب باز کرد. از طرفی به دلیل این که نام این رمزارز به عنوان یک کوین پروژه‌ای در بین عموم جا افتاده است، پس باید بیش از قبل در خرید دوج کوین جانب احتیاط را رعایت کرد.

 
 
 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه