قیمت طلا | قیمت طلا امروز | قیمت طلای 18 عیار

قیمت طلا امروز | قیمت طلا نودامادها را خوشحال کرد

قیمت طلا امروز | قیمت طلا نودامادها را خوشحال کرد
کدخبر : 53873

قیمت طلا معمولا در مناسبت های خاص مثل اعیاد افزایش می یابد اما امروز که تقریبا به روزهای آخر رمضان نزدیک می شویم قیمت طلا خوشحال کننده بوده است.

قیمت طلا و سکه تاثیر زیادی از هم می گیرند. قیمت طلا از روند اقتصاد جهانی متاثر است و سیاست های داخلی کشورها هم بر قیمت طلا تاثیر می گذارد. قیمت طلا در ایران روزانه و حتی چند مرتبه در روز تغییر می کند. در این خبر قیمت طلا را می توانید بخوانید. قیمت سکه امامی امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ به ۳۱ میلیون تومان رسید و حباب این سکه روی رقم ۷ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان ماند. قیمت طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت ۲ میلیون و ۵۸۱ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا امروز 

قیمت طلا

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۵۶۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. رفت و برگشت قیمت طلا و سکه از نخستین روز هفته جاری تا امروز به صورت یک روز در میان کاهشی و افزایشی بوده است. باید در نظر داشت این نوسان در محدوده مشخصی گرفتار بود.

این در حالی است که روز گذشته دلار همزمان دو روند را تجربه کرد. بازگشایی اسکناس آمریکایی با کاهش قیمت همراه بود اما در پایان روز گذشته با افزایش محدود به کار خود پایان داد. این نوسان دلار در کف کانال ۵۰ هزار تومانی، کاهش روز گذشته قیمت طلا و سکه را تعدیل کرد اما روند در بازار فلز گرانبها برنگشت.

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند اگر قیمت دلار کانال ۵۰ هزار تومانی را ترک کند، قیمت سکه محدوده ۳۰ میلیون تومانی را از دست خواهد داد. این پیش‌بینی بنابر همگرایی شدید قیمت طلا و سکه با قیمت دلار در روزهای معاملاتی سال جاری قوت گرفته است.

کارشناسان اقتصادی نیز می‌گویند سکه در روزهای آینده تنها در صورتی شانس رشد قیمت دارد که قیمت دلار در بازار آزاد به صورت معناداری افزایش یابد و به بالای مرز ۵۲ هزار تومانی صعود کند. گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش قیمت دلار با محدوده ۵۲ هزار تومانی کمتر از ۱۰۰ تومان فاصله دارد. همچنین انس جهانی طلا از شب گذشته تا کنون با کاهش نزدیک به ۳۰ دلاری محدوده دو هزار دلاری را از دست داد و با قیمت هزار و ۹۷۷ دلار و ۱۲ سنت در حال معامله است

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه