رگبار پراکنده و رعد و برق در ۱۳ استان

رگبار پراکنده و رعد و برق در ۱۳ استان
کدخبر : 57758

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

سازمان هواشناسی کشور بر اساس‌ تحلیل‌ آخرین‌ نقشه‌های پیش‌یابی‌ هواشناسی‌ اعلام کرد که امروز (یکشنبه) در خراسان شمالی‌، نیمه‌ شمالی‌ خراسان رضوی، سمنان، ارتفاعات‌ در تهران، البرز و مازندران، شمال آذربایجان شرقی‌ و آذربایجان غربی‌ افزایش‌ ابر و رگبار پراکنده گاهی‌ رعد و برق‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

دوشنبه‌ در برخی‌ نقاط‌ شمال غرب‌، دامنه‌ جنوبی‌ البرز در استان‌های زنجان، قزوین‌، البرز، تهران، سمنان، مازندران، مرکزی، قم‌ و شمال اصفهان رگبار باران، گاهی‌ رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

سه‌شنبه‌ و چهارشنبه‌ در ارتفاعات‌ البرز شرقی‌ و مرکزی، سواحل‌ مرکزی دریای خزر، ارتفاعات‌ شرقی‌ زاگرس‌ و برخی‌ نقاط‌ شمال غرب‌ کشور رگبار و رعد و برق‌ ادامه‌ خواهد داشت‌.

پنجشنبه‌ در ارتفاعات‌ البرز مرکزی ابرناکی‌ و بارش‌ خفیف‌ رخ‌ خواهد داد و در سایر مناطق‌ کشور جوی آرام پیش‌بینی‌ می‌شود.

همچنین‌، در ۵ روز آینده در ارتفاعات‌ شمالی‌ هرمزگان و ارتفاعات‌ جنوب‌ استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب‌ شرق‌ فارس‌ در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌ رشد ابر، گاهی‌ رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ و در مناطق‌ مستعد گرد و خاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

طی‌ این‌ مدت‌ در برخی‌ نقاط‌ شمال شرق‌، شرق‌ (به‌ ویژه منطقه‌ زابل‌)، بخش‌هایی‌ از مرکز و دامنه‌های جنوبی‌ البرز در بعضی‌ ساعات‌ وزش‌ باد شدید گاهی‌ همراه با گرد و خاک‌ و کاهش‌ دید و کیفیت‌ هوا پیش‌بینی‌ می‌شود.

فردا دریای خزر و در ۵ روز آینده شرق‌ دریای عمان مواج‌ و متلاطم‌خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه