پتروشیمی ایلام | فاطمه باقری

دعوت مجتمع پتروشیمی ایلام از شرکت‌های دانش‌بنیان برای همکاری

دعوت مجتمع پتروشیمی ایلام از شرکت‌های دانش‌بنیان برای همکاری
کدخبر : 62013

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نقشی اساسی را در روند بومی‌سازی و شکست محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها ایفا می‌کنند، آمادگی خود را در ایجاد ارتباط با این شرکت‌های فناورمحور و متخصصان داخلی اعلام کرد که می‌تواند یک انتفاع دوطرفه و سودآوری حاصله برای کشور را به همراه داشته باشد.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، سیدغلامحسن گرشاسبی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام، در‌ حاشیه نمایشگاه و رویداد پتروفن ۱۴۰۲ با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها می‌تواند فرصت مناسبی برای تبادل و تغییر دانش برگرفته از نسل جوان است که پویایی بالایی دارد، گفت: تلفیق این دانش با بزرگان و پیشکسوتان می‌تواند کشور و صنعت را به سوی رشد و بهره‌وری هدایت کند. 

وی ضمن اعلام آمادگی و استقبال از شرکت‌های دانش‌بنیان در روند تولیدات و تامین‌های مورد نیاز پتروشیمی ایلام، بیان کرد:  مواد شیمیایی، شبیه‌سازی‌ها، راهکارهای فناورانه تولید مستمر و بهبود فرایند و‌ افزایش تولید، تعمیر و نگهداری دستگاه‌های حساس و عیب‌یابی و راه‌اندازی تجهیزات از دیگر نیاز‌های صنعت پتروسیمی به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است. معتقدیم که فرایند این ارتباط صحیح می‌تواند تاثیر بسزایی در درآمدزایی و سودآوری حاصله برای کشور داشته باشد.

گرشاسبی افزود: به دلیل مشکلات عدیده‌‌ای همچون کمبود آب و قطعات که در مجتمع پتروشیمی ایلام همانند دیگر مجتمع‌های دیگر وجود دارد، آمادگی خود را به عنوان به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی غرب کشور برای گسترش همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان داخلی در حوزه پتروشیمی اعلام می‌کنم. پروژه‌های بسیاری همچون شیرین‌سازی را در این زمینه تعریف کرده‌ایم تا با برقراری ارتباطات صحیح با متخصصان ایرانی این اقدامات مهم به انجام برسد.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام، این مجتمع را یکی از استثنایی‌ترین پتروشیمی‌های کشور عنوان کرد و افزود: دلایلی همچون؛ محل استقرار، نوع طراحی و مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه است و جایگاه راهبردی که پتروشیمی ایلام در منطقه به علت مجاورت پالایشگاه گاز ایلام این شرکت پتروشیمی را نسبت به دیگر مجتمع‌های پتروشیمی کشور خاص کرده است. اگر پتروشیمی ایلام به درستی کار نکند، پالایشگاه گازی این منطقه هم با مشکلات بسیار جدی مواجه خواهد شد.

وی افزود: از نظر موقعیت جغرافیایی، پتروشیمی ایلام در جایگاه تاثیر‌گذاری و اقتصاد استان بسیار موثر است، چرا که بزرگترین مرکز صنعتی غرب کشور با زمینه اشتغال ۲۲۰۰ نفری محسوب می‌شود. زمینه بسیار خوبی برای رشد علمی و فرهنگی استان فراهم شده است. امیدواریم با همکاری دانش‌بنیان‌ها و شرکت‌های فناورمحور بتوانیم در ۴ واحد تعریف شده با زمینه فعالیتی، پلی‌اتیلن،  شیرین سازی خوراک، الفین و یوتیلیتی در مسیر توسعه خود گام برداریم تا به ظرفیت ۱۰۰ درصدی که اکنون به دلیل کمبود خوراک با آن مواجه شده‌ایم دست پیدا کنیم.

گفتنی است، رویداد پتروفن ۱۴۰۲ با تأکید بر رفع نیازهای فناورانه با توانمندسازی بازیگران زیست‌بوم صنعت پتروشیمی در ۷ حوزه تخصصی از ۱۲ تا ۱۴ آذرماه امسال در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما در حال برگزاری است. مجتمع پتروشیمی ایلام با برپایی غرفه و در دیدار با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان، امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های فعال در حوزه فناوری را در دستور کار خود قرار داده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه