منطقه آزاد چابهار | فاطمه باقری

امضای تفاهم‌نامه میان مناطق آزاد و اتاق ایران و افغانستان | چابهار، دروازه ورود به تجارت نوین جهانی

امضای تفاهم‌نامه میان مناطق آزاد و اتاق ایران و افغانستان | چابهار، دروازه ورود به تجارت نوین جهانی
کدخبر : 65913

​مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به ویژگی‌های بندر چابهار برای فعالین اقتصادی به خبرنگار رصد اقتصادی، گفت: بندر چابهار به دلیل دارابودن ظرفیت‌های منحصر به فرد امروزه به یک درگاه برای تجارت نوین جهانی تبدیل شده است.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، امیر مقدم در حاشیه دومین نشست کارگروه هماهنگی توسعه کریدور شرق  با اعلام خبر فوق اظهار داشت: مزیت‌های ویژه بندر چابهار برای سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی در این حوزه بسیار حائز اهمیت است که سبب شده تا مورد توجه آنها قرار بگیرد. 

وی افزود: میزان رونق حاصل از این توجهات، شرایطی را فراهم کرده تا سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در ارتقای زیرساخت‌ها اهتمام بورزد. این مهم با هدف تسهیل‌کنندگی بیشتر در توسعه اقتصادی و تجاری از طریق مبدأ چابهار در قالب یک فعالیت برنامه‌ریزی‌شده مشخص توسط منطقه آزاد چابهار به انجام می‌رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به برگزاری دومین نشست کارگروه هماهنگی توسعه کریدور شرق، گفت: امروز اولین نشست تخصصی در حاشیه این کارگروه با هدفگذاری خاصی تشکیل شد و تمامی بخش‌های درگیر راه‌اندازی کریدور اعم از بخش خصوصی و بخش‌های دولتی گردهم آمدند تا نسبت به بررسی چگونگی برنامه‌ریزی موفق‌تر و توسعه صادرات به کشور افغانستان به صورت تخصصی‌ اقدام کنند.

امیر مقدم تاکید کرد: در این نشست تخصصی، اظهارنظرها و راهکارهای موجود بررسی و در قالب یک بیانیه تنظیم گردید. علاوه بر این، تفاهم‌نامه‌ای میان اتاق مشترک ایران و افغانستان و مناطق ویژه آزاد، دوغارون، سرخس و تمامی ذی‌نفعان درگیر توسعه این کریدور منعقد شد. امیدواریم در جلسه آتی کریدور، تصمیمات مشخصی برای رونق‌بخشی به این اقدام توسعه‌ای را اتخاذ نماییم.

منطقه آزاد چابهار

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه