منطقه آزاد اروند | فاطمه باقری

مشوق‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های گردشگری در منطقه آزاد اروند

مشوق‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های گردشگری در منطقه آزاد اروند
کدخبر : 66125

​مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی منطقه آزاد اروند در حاشیه هفدهمین نمایشگاه صنعت گردشگری با حضور در جمع خبرنگاران به بیان جاذبه‌های گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر در این منطقه آزاد و ویژه اقتصادی پرداخت و از مشوق‌های تعریف‌شده برای سرمایه‌گذاران خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی، امیرهوشنگ بابامرادی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند با هدف معرفی پتانسیل‌های این منطقه و شهرهای آبادان و خرمشهر در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری حضور پیدا کرده است، گفت: با همدلی که میان فعالان صنعت گردشگری به وجود آمد در جلسات بسیاری که برگزار شد، کارگروه‌های متفاوتی در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی ایجاد شد تا بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم. بحمدالله بازخوردهای بسیار خوبی از این رویداد مهم نیز حاصل شد که از جمله آنها می‌توان به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه گردشگری و صنایع دستی میان فعالان این صنایع در منطقه آزاد اروند با سایر استان‌ها اشاره کرد.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، اضافه کرد: با توجه به اینکه بنا داریم تا در نوروز امسال میزان بازدید گردشگران داخلی را از این منطقه افزایش دهیم به همین دلیل اقدام به شناسایی ظرفیت‌های شهرهای آبادان وخرمشهر در میان مردم کردیم. اکثر مردم حتی با جاذبه‌های گردشگری این شهرها ناآشنا بودند که با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد این افراد را با این جاذبه‌ها آشنا کردیم.

وی در ادامه به بیان جاذبه‌های گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر پرداخت و افزود: قبل از آغاز جنگ تحمیلی یعنی حدود ۴۵ سال قبل، آبادان و خرمشهر یکی از قطب‌های زیبای گردشگری ایران در جنوبی‌ترین نقطه کشور بود که اکنون توانستیم  تمام مردم را با این مسیر آشنا کنیم. در همین راستا قصد داریم تا برنامه‌ها وتورهای گردشگری را برای ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۳ در سیستم تورگردانی کشور فعال کنیم.

بابامرادی درباره تسهیلات فراهم‌شده توسط این سازمان برای سرمایه‌گذاران، گفت: بسته‌هایی در حوزه گردشگری برای سرمایه‌گذاری برای توسعه سیستم‌های اقامتی و طرح‌های بوم‌گردی تعریف شده است. زمین‌هایی توسط سازمان و یا مشارکت بخش خصوصی در این حوزه لکه‌گذاری شده و آماده‌ایم با صدور مجوز در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری، دومین صنعت درآمدزای جهان است، تصریح کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های منطقه آزاد اروند در دوران ۸ سال دفاع مقدس بسیار آسیب دیده‌ است نیازمند حمایت و کمک مسئولین و فعالان این حوزه هستیم تا فضای مربوطه را در آینده برای ایجاد ظرفیت مطلوب در زمینه گردشگری ایجاد بکنیم که برگشت سرمایه خوبی را به دنبال خواهد داشت.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی منطقه آزاد اروند در پاسخ به سوالی در خصوص تسهیلات درنظر گرفته شده برای سفرهای نوروزی، اعلام کرد: برنامه‌هایی برای ایام عید نوروز ۱۴۰۳ که متقارن با ماه مبارک رمضان هم شده است، تدوین شد که برگزاری جشنواره‌ها و جُنگ‌ها از جمله آنهاست. عمده فعالیت‌های گردشگری در این منطقه برمبنای گردشگری آیینی شکل گرفته است و روزانه به طور میانگین ۷ تا ۸ هزار نفر گردشگر راهیان نور را داریم که برای بازدید از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس به این منطقه سفر می‌کنند. شلوغی مسیر و ترافیک ایام نوروز در این منطقه گواه این موضوع در افزایش سفر تعداد مسافران و گردشگران به منطقه آزاد اروند است.

امیرهوشنگ بابامرادی تمرکز اصلی منطقه آزاد اروند در چشم‌انداز آتی را بر توسعه جزیره مینو عنوان کرد که در دو حوزه برنامه‌های مربوطه به این توسعه گردشگری دنبال می‌شود و در آینده این برنامه‌ها اعلام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه