رپرتاژ اگهی /

آموزش سرمایه گذاری در فارکس؛ از کجا شروع کنیم؟

آموزش سرمایه گذاری در فارکس؛ از کجا شروع کنیم؟
کدخبر : 40284

سرمایه گذاری در فارکس امروزه به عنوان یک کسب و کار پردرآمد شناخته می‌شود و بسیاری از افراد به دنبال فعالیت در این حوزه هستند.

همین امر سبب شده که عده بسیاری علاقه‌مند یادگیری شوند و با شرکت در کلاس‌های فارکس برای افزایش دانش خود در این زمینه اقدام کنند. کلاس آموزش فارکس در مشهد برای نمونه یکی از پرطرفدارترین کلاس‌های حضوری فارکس در مشهد بوده است.

تاریخچه فارکس

از ابتدای شکل‌گیری تمدن‌های طولانی همه کشورها به دنبال راهی برای تثبیت اقتصاد جهان بوده‌اند و بازار فارکس دارای یک تاریخچه طولانی می‌باشد. در ابتدا بازاری منسجم به عنوان فارکس وجود نداشته است اما تلاش برای ایجاد یک سیستم منسجم اقتصادی در طول تاریخ مشاهده می‌شود. در پایان جنگ جهانی دوم کشورها‌ی غربی از بی‌ثباتی اقتصادی رنج می‌بردند و به دنبال راهی برای تثبیت اقتصاد کشور خود در مقابل نوسانات بازار بودند به همین دلیل یک سیستم برای ایجاد ثبات اقتصادی طراحی کردند. این سیستم به عنوان سیستم برتون وودز شناخته می‌شد و این سیستم به صورت توافقی نرخ بین ارز در برابر طلا را تعیین می‌کرد و باعث می‌شد تمام ارزهای دیگر با توجه به دلار آمریکا تنظیم شوند.

با استفاده از سیستم برتون وودز نرخ برای مدتی در ثبات قرار می‌گرفت اما متاسفانه قوانین این سیستم به دلیل رشد اقتصادی کشورها بعد از مدتی با محدودیت روبه رو شد و در نتیجه منسوخ شد. با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده سیستم برتون وودز در سال 1971 لغو شد و یک سیستم دیگر ارزیابی ارز جایگزین سیستم برتون وودز شد. ایالات متحده از آنجا که دارای قدرت زیادی بود یک بازار شناور آزاد ایجاد کرد که نرخ ارز در این بازار توسط میزان عرضه و تقاضا مشخص می‌شد.

در ابتدا به دلیل نبود تکنولوژی پیشرفته تعیین نرخ ارز کمی دشوار به نظر می‌رسید اما به لطف پیشرفت تکنولوژی بانک‌ها سیستم‌ عامل‌های تجاری خود را ایجاد کردند. با پیشرفت تکنولوژی پلتفرم‌های معاملاتی ایجاد شدند و هرکدام از این پلتفرم‌ها برای مشخص کردن قیمت لحظه‌ای ارزها طراحی شدند و درکنار این پلفترم‌ها یکسری پلتفرم برای تریدهای شخصی در بازار نیز معرفی شد. این موسسات به عنوان کارگزاران خرده فروشی فارکس شناخته شدند و با استفاده از این پلتفرم‌ها امکان معامله و ترید‌های فردی برای سرمایه‌گذاران ایجاد شد.

در واقع با محدودیت‌های سیستم برتون وودز و سیستم‌های شناور تجاری فرصتی برای شکل‌گیری بازار فارکس ایجاد شد و در دهه 1990 میلادی بازارهای ارز پیچیده‌تر و سریع‌تر از حالت قبلی خود رشد کرد. در واقع بازار فارکس در ابتدای ظهور خود نمونه‌ای کلاسیک از بازار آزاد را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داد و نقدینگی بازار فارکس به شکل چشمگیری افزایش یافت.

6810a290-2a3a-4fb0-81e2-40af9150ac07

سرمایه گذاری در فارکس

فارکس به عنوان یک بازار مالی غیرمتمرکز شناخته می‌شود و سرمایه‌گذاری در آن بدون هیچگونه محدودیتی می‌باشد، اما رسیدن به موفقیت در این بازار برای همه سرمایه‌گذاران تضمین نمی‌شود. این بازار به عنوان محلی برای تبادل ارزهای خارجی محسوب‌ می‌شود و ارزها در این بازار به صورت جفتی معامله می‌شود.

در بازار فارکس علاوه بر جفت ارزها فلزات گرانبها و یکسری کالاها نیز مورد معامله قرار می‌گیرد. قیمت ارزها در بازار فارکس ثابت نمی‌ماند و در بعضی از مواقع قیمت یورو در برابر دلار کاهش پیدا می‌کند ولی ممکن است در یک زمان دیگر قیمت یورو نسبت به دلار افزایش پیدا می‌کند. در صورت پیش‌بینی و تشخیص درست قیمت افراد با سرمایه‌گذاری در حوزه در زمینه جفت ارزها می‌توانند سود کسب کنند. این بازار به صورت غیرمتمرکز می‌باشد و تمامی افراد بدون هیچگونه محدودیتی می‌توانند در بازار فعالیت کنند.

بازار فارکس به صورت 24 ساعته در اختیار کاربران می‌باشد و شما برای معامله در این بازار با محدودیتی مواجه نیستید.

879f3e50-cfa9-4c15-8da2-5a658426fad4

چرا به آموزش فارکس نیاز داریم؟

بسیاری از افراد همواره ضرورت یادگیری فارکس و استراتژی‌های آن را درک نکرده‌اند، اما آیا به نظر شما چرا به آموزش فارکس نیاز داریم؟ فارکس بازار تبادل ارزهای مختلف محسوب می‌شود و نقدینگی زیادی در این بازار انباشته شده است، اما آیا در این بازار سودآوری تضمینی برای همه سرمایه‌گذاران وجود دارد؟ تفاوت سرمایه‌گذاران موفق با کسانی که ضرر می‌کنند در چیست؟ سرمایه گذاری در فارکس نیازمند یادگیری استراتژی مناسب است تا بتوان بهترین زمان و روز را برای خرید و فروش مخشص کرد و قیمت آینده جفت ارزها را پیش‌بینی کرد.

فارکس به عنوان یک بازار تبادل ارز جهانی دائما در حال تغییر می‌باشد و سرمایه‌گذاران نمی‌توانند با یک استراتژی ثابت در مدت طولانی در این بازار سوداوری داشته باشند. در حین تغییر روند بازار سرمایه‌گذاران باید استراتژی معاملاتی خود را به روز رسانی کنند و اطلاعات خود را گسترش دهند و برای انجام این کار باید در دوره‌های آموزش فارکس شرکت کرد. با شرکت در دوره‌های آموزش فارکس در اکادمی پارسیان بورس شما می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی جدید را آموزش ببینید، خود را با تغییر وضعیت بازار وقف دهید و بتوانید سودآوری خوبی در بازار فارکس داشته باشید.

یکی از مهمترین ارکان سرمایه گذاری در فارکس، انتخاب یک بروکر معتبر است، در ادامه به شما خواهیم گفت که بروکر فارکس چیست.

 

آموزش ارز دیجیتال در مشهد یا آموزش فارکس در مشهد

اگر هنوز نسبت به حضور در بازار فارکس تردید دارید و سابقه ترید ندارید، بهترین پیشنهاد، شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد است، اما اگر سابقه دارید و می خواهید از یک بازار پرسود کسب درآمد کنید، بهترین انتخاب آموزش فارکس در مشهد است.

1e290258-706f-44c0-bf3d-b2984d7ee692

بروکر فارکس چیست؟

بروکر یا همان کارگزاری‌ها در بازار فارکس از اهمیت زیادی برخوردارند و تقریبا بدون بروکر معامله‌گران به بازار فارکس دسترسی ندارند. بروکرهای فارکس به عنوان یک واسطه در میان معامله‌گران و بانک‌ها ایفای نقش می‌کنند تا معاملات ارزی صورت بگیرد، علاوه‌بر این موضوع بروکرها در بازار فارکس نقش‌های دیگری دارند و خدمات مختلفی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند. بروکر فارکس به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا با استفاده از اندیکاتور و ابزارهای معاملاتی مختلف استراتژی‌های متفاوتی را برای معاملات خود استفاده کنند.

بروکر فارکس به عنوان واسطه‌ای در بین سرمایه‌گذاران و بازار می‌باشد و سرمایه‌گذاران برای خرید و فروش ارز باید از بروکرها استفاده کنند. بروکرها به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند که به تبادل ارز با یکدیگر بپردازند.

5fc369e5-858a-43fc-acbe-6cfb4ab17e41

ترید چیست؟

ترید اصطلاحی است که مربوط به بازارهای مالی می‌باشد و به معنی مبادلات ارزها و کالاهای مختلف بین خریدار و فروشنده است. ترید به معنای تجارت و بازرگانی است. ترید در اقتصاد کلان و خرد معنی متفاوتی دارد، در اقتصاد کلان ترید به معنی تجارت بین المللی و سیستم صادرات و واردات کشورها می‌باشد و این تجارت بین المللی بین کشورها کاملا توافقی صورت می‌گیرد. در اقتصاد خرد ترید به معنی مبادله ارزهای مختلف می‌باشد، برای مثال خرید ارزهای رایج دلار، یورو و ... . بازار فارکس محلی برای خرید و فروش ارزهای فیات محسوب می‌شود.

مفهوم ترید فقط مربوط به مبادله ارزهای فارکس نمی‌باشد و دارای یک تاریخچه طولانی است. ترید به عنوان یک نوع مبادله از زمان قدیم در میان مردم وجود داشته است اما با تغییر روند اقتصادی نوع ترید و شیوه آن دستخوش تغییر شده است. سیستم مبادله کالا در ابتدا یک نوع ترید می‌باشد و امروزه مبادله ارزهای مختلف نیز نوعی ترید محسوب می‌شود. ترید به عنوان یکی از اولین مفاهیم اجتماعی شناخته می‌شود و به عنوان یکی از اصلی‌ترین روابط بین مردم می‌باشد. قدمت ترید و معاملات میان انسان‌ها به 150 هزار سال پیش برمی‌گردد.

با تکامل انسان و شرایط اقتصادی مفهوم ترید نیز تکامل پیدا کرده است. به کسی که به معامله و ترید با دیگر افراد می‌پردازد Trader گفته می‌شود. تریدر یا معامله‌گر در بازارهای مالی اقدام به خرید و فروش ارز و سهم‌های مختلف می‌کند. تریدرها معمولا برای خود یا یک شخص ثالث خرید و فروش می‌کنند اگر یک تریدر برای یک شخص ثالث خرید و فروش انجام دهد به آن بروکر یا کارگزار گفته می‌شود.

66093933-bedb-4b18-9d59-e2fc9da06164

آموزش سرمایه گذاری در فارکس: نحوه ثبت نام در فارکس و ورود به آن

برای فعالیت در بازار فارکس ابتدا باید در این بازار ثبت نام کنید و سپس فعالیت سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید. برای قدم اول شما باید در بازار فارکس حساب کاربری خود را فعال کنید. حساب کاربری بستری است که به وسیله آن شما می‌توانید خرید و فروش و معاملات روزانه خود را انجام دهید. بعد از افتتاح حساب کاربری در مرحله دوم شما باید یک بروکر مورد اطمینان برای انجام معاملات خود انتخاب کنید. بروکر به عنوان واسطه نقش ایفا می‌کند و به واسطه بروکر شما قادر به خرید و فروش و معامله هستید.

برای شروع فعالیت در بازار فارکس شما باید یکسری اطلاعات شخصی مانند ماه و سال تولد و ایمیل خود را ثبت کنید و سپس کد دریافت شده توسط ایمیل را برای ثبت اطلاعات خود در سایت فارکس وارد کنید. در مرحله بعدی هدف خود از ورود به بازار فارکس را مخشص کنید و میزان سرمایه‌اولیه خود را تعیین کنید. برای شروع فعالیت در بازار فارکس شما می‌توانید با سرمایه‌ کم معاملات خود را آغاز کنید و در مرور زمان به سرمایه اولیه خود اضافه کنید. حساب‌های کاربری در بازار فارکس متفاوت می‌باشد و هرکدام از این حساب‌ها دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد. برای ورود و ثبت نام در بازار فارکس از فیلتر شکن استفاده کنید تا برای ادامه فعالیت خود در این بازار با مشکلی مواجه نشوید.

برای فعال‌سازی حساب کاربری شما باید اطلاعات شخصی خود را در بازار فارکس ثبت کنید. اطلاعات شخصی شامل نام، نام خانوادگی، محل سکونت، ایمیل و ... می‌باشد که برای فعالسازی حساب کاربری خود به ثبت این اطلاعات نیاز دارید. برای آغاز فعالیت در بازار فارکس تلفن همراه و ایمیل شما بسیار ضروری محسوب می‌شود.

برای سرمایه گذاری در فارکس، شناخت بازیگران فارکس مهم است که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

رده ‌بندی انواع بازیگران بازار فارکس

بازار فارکس دارای یک ساختار خاص می‌باشد و بازیگران اصلی در واقع این ساختار را تشکیل داده‌اند و نقش اصلی در بازار را ایفا می‌کنند. تا اواخر دهه 1990 تنها یکسری افراد خاص با میزان سرمایه بالا می‌توانستند در این بازار فعالیت داشته باشند. در ابتدای کار این بازار افراد باید حداقل دارای 10 الی 50 میلیون دلار سرمایه اولیه بودند تا بتوانند فعالیت خود را در بازار فارکس آغاز کنند. با پیشرفت تکنولوژی و توسعه بانک‌ها بازار فارکس در اختیار سرمایه‌گذاران خرد نیز قرار گرفت اما در هر صورت بازیگران بزرگ این بازار نقش کلیدی در موفقیت آن دارند. بازیگران اصلی بازار فارکس عبارتند از:

بانک‌های بزرگ

بازار فارکس به صورت غیرمتمرکز عمل می‌کند و به معنای این می‌باشد که بازار فارکس دارای یک پشتیبانی خاصی نمی‌باشد و به همین دلیل بانک‌های بزرگ نقش تعیین کننده نرخ ارز در بازار فارکس را دارند. بر اساس میزان عرضه و تقاضا بانک‌ها اسپرد خرید و فروش را ایجاد می‌کنند و به همین دلیل از آن‌ها به عنوان بازار بین بانکی نیز یاد می‌شود. این بانک‌های بزرگ که معمولا به عنوان بازارهای بین بانکی نیز شناخته می‌شوند روزانه حجم عظیمی از معاملات بازار فارکس را برای مشتریان انجام می‌دهند.

در واقع این بانک‌های بزرگ با حجم معاملاتی و نقدینگی بالا، سود عظیمی از معاملات و و جریان پول دریافت می‌کنند، تعدادی از این بانک‌های بزرگ عبارتند از City Group و دویچه بانک می‌باشد. هرکدام از این بانک‌های بزرگ دارای حجم معاملاتی متفاوتی با یکدیگر هستند.

شرکت‌ها

شرکت‌ها برای ایجاد کسب و کار در بازار ارز مشارکت دارند. شرکت اپل برای خرید قطعات الکترونیکی خود از ژاپن ابتدا باید واحد دلار آمریکا را به ین ژاپن تبدیل کند که به نوعی مبادله ارزی محسوب می‌شود. مبادله و مشارکت مالی شرکت‌ها در بازار فارکس نسب به فعالیت بازارهای بین بانکی بسیار محدودتر می‌باشد و شرکت‌ها برای انجام معاملات خود معمولا با بانک‌های تجاری سرو کار دارند. خرید و فروش بین شرکت‌های بزرگ همچنین می‌تواند موجب ایجاد نوسانات نرخ ارز در بازار شود.

دولت‌ها و بانک‌های مرکزی

شما که قصد سرمایه گذاری در فارکس را دارید، نباید از نقش دولت ها و بانک های مرکزی قافل شوید؛ دولت‌ها و بانک‌های مرکزی از جمله بانک مرکزی انگلستان، بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو آمریکا به طور منظم در بازار فارکس فعالیت دارند و جز بازیگرهای اصلی بازار فارکس محسوب می‌شوند. مانند شرکت‌ها، دولت‌ها و بانک‌های مرکزی برای تبادل ارزهای خارجی و ذخایر ارزها در بازار فارکس شرکت می‌کنند. بانک‌های مرکزی تاثیر زیادی بر بازار فارکس دارند برای مثال بانک‌های مرکزی هنگامی که به تعیین نرخ بهره برای تورم کنترل می‌پردازند بر نرخ ارزهای بازار فارکس نیز تاثیر می‌گذارند. بانک‌های مرکزی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بازار فارکس نقش دارند و در امور آن دخالت می‌کنند. بیشتر این نقش مربوط به زمانی است که بانک‌های مرکزی قصد دارد نرخ‌های ارز را برابر کنند.

نوسانگیران

نوسانگیران آن دسته از بازیگرانی هستند که در بازار فارکس سهم‌های مختلف را خریداری می‌کنند تا در آینده با تغییر قیمت، آن را با نرخ بالاتری به فروش برسانند و از این طریق به کسب درآمد بپردازند.

یکی از مهمترین نکات سرمایه گذاری در فارکس، شناخت بهترین ساعت و روز معاملات مختلف در بازار فارکس است، در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

c9ad3ba6-a72f-42b2-bc8c-f4d0cf8a8d26

بهترین ساعت و روز برای معاملات فارکس؟

سهامداری و سرمایه گذاری در فارکس و سایر بازارهای مالی یک نوع شغل محسوب می‌شود و مانند هرکار دیگری ساعت مشخصی برای شروع و پایان دارد. برای مثال در بازار بورس ایران معامله‌گران هر روز از ساعت 9 تا 12:30 می‌توانند به خرید و فروش ارزهای مختلف بپردازند. بازار فارکس دارای یک فعالیت 24 ساعته می‌باشد و معامله‌گران در این بازار بدون محدودیت زمانی می‌توانند و خرید و فروش بپردازند. بسیاری از سرمایه‌گذاران سوال دارند که برخلاف بازارهای دیگر چرا بازار فارکس به صورت 24 ساعته باز می‌باشد؟

بازار فارکس محلی برای تبادل انواع ارزهای خارجی می‌باشد که متعلق به کشورهای مختلف است. در این بازار ارز یک کشور توسط ارز کشور دیگری خریداری می‌شود و به همین دلیل قیمت ارزها برای خرید و فروش بسیار مهم می‌باشند. قیمت هر ارز تحت تاثیر بانک‌های همان کشور می‌باشد و هر کشور ساعات خاصی را برای فعالیت بانک‌ها اختصاص داده است و این موضوع باعث می‌شود که برای تعیین نرخ ارزها در کشورهای مختلف ساعات کار بانک‌های هر کشور با یکدیگر متفاوت باشد و بازار فارکس برای ایجاد سیستمی منسجم در جهت سرمایه‌گذاری بازار خود را به صورت 24 ساعته در اختیار کاربران قرار داده است.

به دلیل تفاوت‌های زمانی میان نقاط مختلف زمین، بازار فارکس به صورت 24 ساعته در اختیار کاربران است اما تمامی کشورهایی که در بازار فارکس فعالیت دارند در روز شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و به همین دلیل بازار فارکس نیز در این دو روز تعطیل می‌باشد. بازار فارکس به صورت 24 ساعته می‌باشد اما این بازار دارای یک نقطه شروع و یک نقطه پایان می‌باشد. ساعت شروع بازار مربوط به ساعت شروع بازار استرالیا می‌باشد و نقطه پایان معاملات با بسته شدن بازار نیویورک صورت می‌گیرد. ساعت کار فارکس از 1.30 بامداد در ایران آغاز می‌شود و تا 1.30 بامداد روز بعد فعال می‌باشد.

بسیاری از افراد همواره سوال دارند که آیا معاملات فارکس باید در زمان خاصی صورت بگیرد؟ در واقع بازار فارکس به صورت 24 ساعته امکان معاملات را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند اما حجم معاملات در بازار فارکس تاثیر بسیاری در سرمایه‌گذاری شما دارد و ساعاتی که حجم معاملات بازار بالا می‌باشد قیمت‌ها واقعی‌تر هستند و زمان بهتری برای خرید و فروش محسوب می‌شود.

زمانی که در بازار فارکس حجم معاملات بیشتری وجود دارد به این معنی می‌باشد که افراد بیشتری در بازار درحال خرید و فروش هستند و به همین دلیل نرخ ارزها به قیمت واقعی خود نزدیک‌تر هستند. معامله‌گران برای جلوگیری از ضرر بیهوده و کم کردن ریسک معاملاتی تلاش می‌کنند در زمانی معاملات خود را انجام دهند که حجم معاملاتی بازار بالا باشد.

برای پی بردن به زمان درست باید به برابری بازارها در انجام معاملات توجه کنید که درچه زمان‌هایی بازارهای کشورهای مختلف بایکدیگر هم‌پوشانی دارند. ساعت کار بازارها در فارکس کاملا مشخص می‌باشد و برای مثال بازار انگلستان و آمریکا در ساعت 4.30 الی 8.30 عصر به وقت ایران با یکدیگر هم‌پوشانی دارند و به همین دلیل حجم معاملاتی در بازار افزایش پیدا می‌کند. از آنجایی که این دو بازار دارای بیشترین حجم معاملات هستند فعالیت آن‌ها در یک زمان باعث رخ دادن بیشترین حجم معاملاتی در بازار می‌شود که برای معامله و خرید و فروش مناسب به نظر می‌رسد.

در نهایت انتخاب یک زمان مناسب برای معامله در بازار فارکس به استراتژی هر معامله‌گر بستگی دارد. هر معامله‌گر با توجه به یک استراتژی خاص می‌تواند زمان مناسبی را برای خرید و فروش مشخص کند. اگر به دنبال یک سرمایه‌گذاری بلند مدت هستید باید معاملات خود را در زمانی انجام دهید که حجم معاملاتی بازار بالا باشد. اما اگر به دنبال سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و نوسانگیری هستید معامله در ساعتی که حجم معاملات در بازار فارکس پایین می‌باشد نیز برای شما مناسب است.

جفت ارزی که قصد خرید و فروش آن را نیز دارید برای تعیین ساعت مناسب معامله تاثیرگذار است. هرکدام از این جفت ارزها مربوط به یک کشور می‌باشند که ساعت خاصی برای شروع بازار خود دارند به همین دلیل باید به ساعت شروع بازار آن کشور خاص توجه کرد. از آنجایی بیشتر افراد به خرید و فروش جفت ارزهای اصلی می‌پردازند باید به ساعت بازگشایی بازار آمریکا توجه کنند.باتوجه به این فاکتور ساعت 4.30 عصر تا 1.30 بامداد زمان مناسبی برای فعالیت د ر بازار فارکس محسوب می‌شود.

برای مشخص کردن روز معامله نیز باید به حجم معاملات روزهای مختلف در بازار توجه کرد. در هر روزی که حجم معاملات در بازار زیاد باشد به معنای نقدینگی بیشتر و فرصت‌های معاملاتی بهتر می‌باشد. در حالت کلی روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه دارای بیشترین حجم معملاتی در هفته هستند که در نهایت روزهای بهتری برای سرمایه گذاری در فارکس محسوب می‌شوند.

05779c4d-f668-4082-87eb-4bbddea13202

حساب دمو در فارکس چیست و چه کاربردی دارد؟

پیش از شروع سرمایه گذاری در فارکس، باید با حساب دمو شروع کرد. بسیاری از افراد از ضررات بازار فارکس ترس دارند و به همین دلیل از ورود به این بازار خودداری می‌کنند. در راستای تقویت مهارت سرمایه‌گذاران بازار فارکس حساب دمو را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده است. با استفاده از حساب دمو یا تمرینی می‌توانید روی مهارت‌های سرمایه‌گذاری خود کار کنید و برای ورود به حساب اصلی آماده شوید. در حساب‌های دمو شما نیازمند سرمایه اولیه نیستید و اگر سودی هم از سرمایه‌گذاری کسب کنید به شما تعلق نمی‌گیرد، اما همه چیز از جمله قیمت‌ها و استراتژی‌های معاملاتی در این حساب‌ها واقعی می‌باشند.

تا چه مدت با حساب دمو کار کنیم؟

مدت زمان تمرین با حساب دمو بستگی به خود معامله‌گر دارد و میزان زمانی که برای تمرین در این بازار صرف می‌کند. در حساب دمو شما می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی مختلف را تست کنید و زمان مناسب برای معامله را مشخص کنید. هنگامی که احساس کردید می‌توانید با پذیرفتن ریسک یک معامله با استراتژی درست را انجام دهید زمان آن رسیده است که حساب دمو را کنار بگذارید و فعالیت خود را در حساب اصلی بازار فارکس آغاز کنید و رسما سرمایه گذاری در فارکس را استارت بزنید.

توجه داشته باشید که در کنار استفاده از حساب دمو شما باید در دوره‌های آموزشی سرمایه گذاری در فارکس نیز شرکت کنید. با شرکت در دوره‌های آموزشی و استفاده از حساب دمو به صورت همزمان شما می‌توانید مهارت‌های سرمایه‌گذاری خود را تقویت کنید و برای بازار اصلی آمادگی لازم را کسب کنید. با پیوستن به دوره‌های آموزشی سرمایه گذاری در فارکس در آکادمی پارسیان بورس شما می‌توانید فعالیت خود را در حساب دمو آغاز کنید و سپس بعد از کسب تجربه کافی وارد حساب اصلی سرمایه‌گذاری بشوید.

d1dfc089-e63f-45da-8956-e082b3179496

اصطلاحات رایج فارکس

برای سرمایه گذاری در فارکس لازم است تا برخی از اصطلاحات رایج فارکس را یاد بگیرید.در ادامه توضیح برخی از این اصطلاحات را آورده‌ایم.

رگولاتورها یا نهادهای نظارتی

رگولاتورها وظیفه نظارت بر عملکرد کارگزاری ها را دارند وجلوگیری از انجام تخلف توسط آن‌ها را بر عهده دارد. این نهادهای نظارتی نیز توسط دستگاهای اقتصادی کشورهای مبدا بررسی می‌شوند. از جمله مهم‌ترین نهادهای نظارتی در بازار مالی فارکس عبارتند از: NFA آمریکا، FCA انگلستان، FINMA سوئیس، BaFin آلمان ، Mifid اتحادیه اروپا، ASIC استرالیا FMA نیوزلند و CySEC قبرس

کمیسیون

بازارهای مالی و سیستم‌های معاملاتی در ازای انجام امور معاملاتی سرمایه‌گذاران مبلغی از حجم معاملات شما به عنوان کارمزد کسر می‌کنند. این میزان که توسط بازار فارکس از حساب شما کسر می‌شود کمیسیون گفته می‌شود.

اسپرد Spread

یکی از مهمترین اصطلاحات که برای سرمایه گذاری در فارکس باید بدانید، لات است. در بازار فارکس برای هر جفت ارز موجود دو قیمت متفاوت وجود دارد یکی مربوط به قیمت ارز خریداری شده می‌باشد و دیگری مربوط به قیمت ارز فروخته شده است. به تفاوت بین این دو قیمت در جفت ارزها اسپرد گفته می‌شود.

سوآپ Swap

سوآپ در واقع اصطلاحی می‌باشد که به اختلاف بین بهره‌های بانکی اشاره دارد. معاملات در بازار فارکس از نوع CFD می‌باشد و در نتیجه هنگام انجام معاملات مبلغ سرمایه‌گذاری توسط کارگزاری‌ها به سرمایه‌گذاران وام داده می‌شود.

ضریب اهرمی

بازار بورس فارکس نیز مانند دیگر بازار های مالی برای انجام معاملات نیازی به پرداخت تمامی مبلغ سرمایه گذاری نیست بلکه تنها با پرداخت یک تا دو درصد مبلغ آن سرمایه‌گذار می‌تواند فعالیت سرمایه‌گذاری خود را انجام دهد که به این اعتبار اعطا شده اصطلاحا ضریب اهرمی گفته می شود .

لات

در بازار مالی فارکس به واحدی که برای تعیین حجم معاملات از آن استفاده می‌کنند لات گفته می‌شود. هر لات برابر است با 100 هزار ارز پایه، به منظور فراهم کردن امکان مشارکت تمامی اقشار جامعه در بازار آن را به 100 واحد تقسیم می‌کنند.

آموزش سرمایه گذاری در فارکس: انواع سفارشات در فارکس کدامند؟

سفارشات در بازار فارکس بسیار متنوع می‌باشد و هرکدام آز آن‌ها دارای یک ویژگی خاص می‌باشد در حالت کلی فارکس دارای دو سفارش اصلی Market Order و Pending Order می‌باشد. سفارش مارکت اوردر به صورت لحظه‌است و مربوط به همان لحظه‌ای است که شما سفارش خود را ثبت می‌کنید و سفارش پندینگ برای زمانی دیگر و قیمتی دیگر است که هردوی آن‌ها را شما تعیین می‌کنید. به غیر از این دو نوع سفارشات بازار فارکس دارای انواع دیگری از جمله limit order، Stop Entry Order، Stop Loss Order و Trailing Stop وجود دارد که هرکدام از این سفارشات دارای یک ویژگی خاص هستند.

مزایای سرمایه گذاری در فارکس

  • هزینه معاملاتی کم
  • بدون واسطه
  • بازار 24 ساعته
  • ضریب اهرمی
  • نقدینگی بالا

معایب سرمایه گذاری در فارکس

  • ریسک‌های معاملاتی
  • شاخص‌های پیچیده نوسان قیمت
  • نیاز به اطلاعات زیاد برای انجام معاملات

ارزهای مهم در بازار فارکس

شناخت ارزهای مهم برای سرمایه گذاری در فارکس کمک شایانی به شما می‌کند. معمولا ارزهای مهم در بازار فارکس جفت ارزهای اصلی محسوب می‌شوند که یک طرف آن‌ها دلار آمریکا می‌باشد. این ارزها در بازار فارکس اصلی محسوب می‌شوند و بیشتر از جفت ارزهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله ارزهای اصلی می‌توان به EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD اشاره کرد.

انواع تحلیل فارکس

در بازار فارکس شما می‌توانید از دو نوع تحلیل برای انجام معاملات استفاده کنید. تحلیل تکنیکال نمودارهای قیمتی ارز را مورد بررسی قرار می‌دهد و با بررسی قیمت قبلی ارزها، روند حرکت آن‌ها و نقاط مقاومت می‌تواند قیمت آینده جفت ارزها را در بازار فارکس پیش‌بینی کند و به این ترتیب برای سرمایه گذاری در فارکس به تریدر کمک کند.

روشی دیگر تحلیل فاندامنتال محسوب می‌شود. تحلیل فاندامنتال با استفاده از بررسی داده‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی صورت می‌گیرد. با کمک تحلیل فاندامنتال می‌توان تاثیر متغییرهای مختلف را در بازار فارکس بررسی کرد.

کلام نهایی

بازار فارکس به عنوان بزرگترین بازار تبادل ارزهای جهانی شناخته می‌شود که به صورت غیرمتمرکز در حال فعالیت می‌باشد. روش سرمایه گذاری در فارکس کاملا مشخص می‌باشد و تنها با شرکت در دوره‌های آموزشی شما می‌توانید در این بازار به سودآوری خوبی دست پیدا کنید. در این مقاله از آکادمی پارسیان بورس ما به چگونگی سرمایه گذاری در فارکس و معرفی‌ دوره‌های آموزشی پرداختیم.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه