رپرتاژ اگهی /

کدام روش تحلیل ارز دیجیتال برای خرید ارز دیجیتال مناسب است؟

کدام روش تحلیل ارز دیجیتال برای خرید ارز دیجیتال مناسب است؟
کدخبر : 40602

طیف گسترده‌ای از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و معاملاتی تا کنون طراحی و پیاده سازی شده است. شما می‌توانید از آنها در خرید ارزهای دیجیتال، از هدلینگ (HODLing) گرفته تا معاملات روزانه، استفاده کنید.

 

اما مهمتر از همه خرید در کف و فروش در قله است. گرچه تشخیص اینکه چه زمانی بهترین زمان برای خرید و فروش است بسیار سخت بوده و هست. چرا که هیچ کس نمی‌تواند به طور ۱۰۰% آینده را پیش بینی کند. در این مقاله قصد داریم در مورد تحلیل‌های ارز دیجیتال صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

روش‌های تحلیل بازار ارز دیجیتال

روش‌های خاصی برای تجزیه و تحلیل انواع بازار از جمله بازار ارز دیجیتال وجود دارد. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال معمولاً برای فرآیندهای تصمیم‌گیری خود از آنها استفاده می‌کنند. تا به کمک آنها بتوانند بهترین زمان فروش و خرید ارز دیجیتال را پیدا کنند. دو مورد از رایج ترین آنها تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی است. گرچه راه‌های تحلیل دیگری هم وجود دارد. اما در میان تحلیلگران حرفه‌ای این دو بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر دو محدودیت‌های خود را دارند، اما استفاده صحیح از آنها می‌تواند به شما در انجام معاملات آگاهانه‌تر کمک کند.

 

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال بر این فرض تکرار دوباره تاریخ بنا شده است. تحلیل تکنیکال در درجه اول روی داده‌های تاریخی بازار، مانند حجم معاملات و روند قیمت گذاری گذشته متمرکز است. تجزیه و تحلیل این داده‌ها برای ایجاد تصویر واضح تر از احساسات و حباب‌های بازار با شناسایی الگو رفتارهای تکراری استفاده می‌شود. پس از این تحلیل‌ها می‌توانید پیش بینی‌های حساب شده‌ای در بازار نزولی (روند نزولی) یا صعودی (روند صعودی) انجام دهید. این پیش‌بینی‌ها، در تئوری، باید به شما این امکان را بدهند که وقتی قیمت بازار پایین است، خرید کنید و زمانی که قیمت بالا است، بفروشید تا به سود برسید.

 

تحلیل تکنیکال به دنبال شناسایی لحظات تکرار تاریخ

روش تحلیل تکنیکال اساساً فرض می‌کند که حرکات قیمت تصادفی نیست و الگوهای گذشته در آینده نیز تکرار خواهند شد. اگرچه عوامل بی شماری روی قیمت یک ارز تأثیر می‌گذارند تا در جهت خاصی حرکت کند، اما تحلیل تکنیکال در نهایت به عرضه، تقاضا و قیمت یک سکه توجه می‌کند. اگر بازار برای مدت قابل توجهی صعودی باشد، تقاضا باعث کاهش عرضه کوین برای فروش و افزایش قیمت خواهد شد. همانطور که قیمت بالا می‌رود، معمولاً مردم سعی می‌کنند با فروش کوین‌های خود سرمایه‌های خود را نقد کنند، بنابراین قیمت نزولی می‌شود. با فروش آنها، عرضه شروع به غلبه بر تقاضا می‌کند و باعث کاهش قیمت می‌شود و این چرخه ادامه دارد.

 

تحلیل بنیادی چیست؟

تحلیل بنیادی تلاش برای مشخص کردن ارزش ذاتی یک دارایی است. این امر با در نظر گرفتن هر چه بیشتر عوامل کمی و کیفی انجام می‌شود. اگر ارزش ذاتی کمتر از قیمت فعلی آن در بازار ارزیابی شود، می‌توان بر این اساس استراتژی‌های معاملاتی را تنظیم کرد طوری که در تئوری، به سود برسد. به همین ترتیب، اگر دارایی بیش از حد ارزش گذاری شده باشد، می‌توان طی استراتژی‌هایی از کاهش قیمت دارایی‌ها سود برد. در انواع معاملات رایج می‌توان از تحلیل بنیادی استفاده کرد. اما در هر بازار به یک رویکرد متفاوت نیاز دارد.

 

استفاده از تحلیل بنیادی در بازار ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال شرکتی نیستند. صورت‌های مالی عمومی ندارند. به همین دلیل معامله‌گران نمی‌توانند ارزش‌گذاری دقیقی روی بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال داشته باشند. بنابراین باید از جریان‌های نقدی آتی، بررسی وایت پیپر (WHITE PAPER) ارزهای دیجیتال، تیم پشتیبانی، توسعه دهندگان و چند عامل دیگر برای تحلیل بنیادی استفاده کرد.

گذشته از این، دوام یک ارز دیجیتال به عوامل دیگری برای سنجش پتانسیل آن و قدرت فعلی نودهای شبکه بلاک چین بستگی دارد. به عنوان مثال در مورد بیت کوین، می‌توان سوال مطرح کرد که آیا می‌توان از بیت کوین به عنوان روش پرداخت جهانی یاد کرد؟ چه چیزی آن را از پول متمایز می‌کند؟ می‌دانیم که کل عرضه بیت کوین روی ۲۱ میلیون واحد ثابت است. بنابراین ارزش منحصر به فردی در بین ارزها دارد. برخلاف ارز فیات که بانک مرکزی هر کشور می‌تواند به دلخواه آن را چاپ کند، بیت کوین دارای حجم عرضه ثابت و قابل پیش‌بینی است.

همچنین می‌توان به مواردی مانند حجم تراکنش در شبکه، فعالیت کاربر برای استخراج یک ارز دیجیتال، اندازه گیری میزان تقاضای مصرف کننده و همچنین تعداد خرید ارز دیجیتال در شبکه توجه کرد. در دنباله مثال گفته شده، بیت کوین به سمت پذیرش انبوه به عنوان یک ارز بین المللی برای مبادله در حال توسعه است. امروزه، بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت توسط ده‌ها هزار کسب‌وکار و پلتفرم‌های تجارت الکترونیک در سراسر جهان پذیرفته شده است. در این شرایط یک تحلیلگر تحلیل بنیادی، باید دو سوال از خود پرسیده باشد. آیا پیش‌بینی سیر بازار بیت کوین را کرده بودم؟ آیا رویه مورد نظر خود را همانطور که پیش بینی و طراحی کرده‌ام انجام می‌دهم؟

 

رویدادهای جهانی و تغییر در تحلیل بنیادی

رویدادهای اقتصادی جهانی می‌توانند تأثیر قدرتمندی بر خرید ارز دیجیتال داشته باشند. هنگام استفاده از تحلیل بنیادی در استراتژی معاملاتی، گنجاندن این تغییرات اقتصادی بسیار مهم است. این موضوع شامل رویدادهای برنامه ریزی شده و غیر برنامه ریزی شده است. به عنوان مثال، یک رویداد تبلیغاتی بسیار مهم مرتبط با ارز دیجیتال که توسط یک کمپانی میلیارد دلاری انجام می‌شود، تأثیر آشکاری بر نرخ عرضه ارز دیجیتال مورد بحث دارد. می‌توانید با مطالعه رویدادها برای این تاثیرات برنامه ریزی کرده و آن را در مدل‌ها و استراتژی‌های خود بگنجانید. به همین ترتیب، ممکن است یک رویداد برنامه ریزی نشده تأثیر بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال، تصمیم دولت ایران برای ملی کردن اینترنت و در عین حال اجرای طرح‌های بزرگ استخراج و ایجاد زنجیره شارد برای یک کوین ملی و ایرانی! مشخص است که رویارویی با چنین موضوعاتی می‌تواند توانایی‌های کاربران را برای خلق ثروت به چالش بکشد. اما به خاطر داشته باشید که به عنوان یک تحلیلگر همیشه باید آمادگی رویارویی با رویدادهای پیش بینی نشده را داشته باشید. به همین منظور باید توانایی‌های خود را با مطالعه و تمرین افزایش دهید. باید بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن استراتژی‌هایی برای ماندن در مسیر هدف طراحی و اجرا کنید.

5a525c40-4ba3-4787-903b-235b2d434bf4

کدام برای من مناسب است؟

تحلیل تکنیکال بیشتر برای معاملات کوتاه مدت طراحی شده است. چرا که اصلاحات دوره مورد نظر می‌تواند در عرض چند روز اتفاق بیفتد، البته اگر چند ساعت نباشد. همچنین برای راهنمایی در مورد روندهای صعودی و نزولی بلند مدت می‌تواند مورد استفاده کلی قرار گیرد. اشتباه اصلی که اکثر تحلیلگران تازه کار مرتکب می‌شوند، تکیه بیش از حد به روش‌ تکنیکال است. حتی بزرگ‌ترین تحلیلگران هم تاکید کرده‌اند که در صورت استفاده از تحلیل تکنیکال به تنهایی، احتمال موفقیت تقریباً صفر است! به همین ترتیب، تحلیل بنیادی نیز کامل نیست و نشان دهنده ارزش اوراق بهادار برخلاف قیمت واقعی آن در بازار است.

هدف بیشتر معامله‌گران، استفاده متوازن و موازی از تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال است. اگر تصمیم به معامله دارید، مطمئن شوید که احتیاط کامل را در این مرحله رعایت کرده و بدون بررسی کامل سرمایه گذاری نمی‌کنید. یک واقعیت برای هر استراتژی معاملاتی صادق است: "سودمندی یک روش تحلیل به نحوه استفاده شما از آن بستگی دارد." خود دست به کار شده و تحقیق کنید. به اطلاعات منابع معتبر تکیه کنید. در دنیای ارز دیجیتال، دانش قدرت است. بنابراین هر چه بیشتر بدانید، موفق تر خواهید بود. شما می‌توانید در وب سایت صرافی آنلاین والکس اطلاعات مناسبی در خصوص روش‌های تحلیل ارز دیجیتال به دست بیاورید. همچنین صرافی ارز دیجیتال والکس توانسته با ایجاد استراتژی‌های قدرتمند موانع تحریم علیه کاربران ایرانی تا حد مناسبی حل کند و دیگر کاربران ایرانی نگرانی بابت خرید ارز دیجیتال و شروع معاملات خود نداشته باشند. شما می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال اینجا کلیک کنید.

کلام آخر

به خاطر داشته باشید که قیمت ارز دیجیتال هیچ وقت ثابت نیست و عوامل مختلفی در نوسان آن‌ها نقش دارند. برای اینکه متوجه شوید کدام روش برای شما مناسب است باید هدفی که دارید، میزان ریسک‌پذیری و سرمایه خود را برای خرید و فروش ارز دیجیتال در نظر بگیرید. این فاکتورها هدف‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت شما را مشخص می‌کنند. با روشن شدن هدف می‌توانید تحلیل ارز دیجیتال را با این روش‌های خاص انجام دهید و به سودهای مورد نظر خود برسید. توصیه می‌کنیم برای حرفه‌ای شدن، روش‌های مختلف تحلیل ارز دیجیتال را یاد بگیرید. معامله‌گران حرفه‌ای از تحلیل‌های مختلف برای معاملات خودشان استفاده می‌کنند. این کار زمان بیشتری می‌برد اما نتیجه‌ای که عاید معامله‌گر می‌شود ارزشمند است. در کنار آن به یاد داشته باشید که هیچ روشی صد در صد تعیین نمی‌کند که یک ثانیه بعد چه اتفاقی برای یک ارز رخ می‌دهد؛ بنابراین در معامله ارزهای دیجیتال برای رخ دادن هر چیزی آماده باشید.

منابع:

https://wallex.ir/blog/crypto-analysis-methods/

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد ... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه