رپورتاژ آگهی/

برنامه‌ریزی برای سفر در اردیبهشت ماه

کدخبر : 66783

آیا می‌خواهید بدانید برای سفر در اردیبهشت ماه باید چه مقصدی را انتخاب و از چه موقع برنامه‌ریزی کنید؟ در این مطلب همراه ما باشید تا شما را برای برنامه‌ریزی برای سفر در اردیبهشت ماه راهنمایی کنیم.

با شروع فصل بهار، مسافران زیادی برنامه سفر را می‌چینند و در ماه فروردین، مخصوصا در تعطیلات عید جمعیت زیادی برای سفرهای نوروزی به شهرهای مختلف ایران می‌روند؛ از طرفی در ماه خرداد نیز بعد از تعطیلی مدارس، جمعیت گردشگران افزایش پیدا می‌کند. اما ماه اردیبهشت زیباترین و مناسب‌ترین فصل برای سفر به نظر می‌رسد. آیا می‌خواهید بدانید برای سفر در اردیبهشت ماه باید چه مقصدی را انتخاب و از چه موقع برنامه‌ریزی کنید؟ در این مطلب همراه ما باشید تا شما را برای برنامه‌ریزی برای سفر در اردیبهشت ماه راهنمایی کنیم.

5 مقصد برتر برای سفر در اردیبهشت ماه

از جمله مقاصد مناسب برای سفر در اردیبهشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

شیراز

خوشا شیراز و وصف بی مثالش! اگر در ماه اردیبهشت به این شهر سفر کنید، به خوبی متوجه معنی این مثل می‌شوید. یکی از بهترین شهرهایی که می‌توان در ماه اردیبهشت سفر کرد، شهر شیراز است. وقتی در این ماه از فصل بهار در خیابان‌های شیراز قدم می‌زنید، عطر خوش بهارنارنج و گل‌های خوشبو آن هوش از سرتان می‌برد.

خوب است بدانید که 15 اردیبهشت به عنوان روز شیراز نامگذاری شده است و در این روز مهمان رویدادها و جشن‌های باشکوهی در این شهر خواهید بود. علاوه بر جشن‌های باشکوهی که در بازه زمانی پانزدهم تا سی و یکم اردیبهشت ماه در شیراز برگزار می‌شوند، باغ‌های زیبا با گل‌های رنگارنگ از جمله باغ جهان نما، دلگشا، نارنجستان و سایر جاهای دیدنی شیراز هم در این ماه حال و هوای دیگری دارند.

تهران

اگر قصد دارید فصل بهار را به سفر به مقصد تهران اختصاص دهید، بهتر است ماه اردیبهشت را برای سفر انتخاب کنید. شما می‌توانید به پارک نهج‌البلاغه، پارک آب و آتش و پارک جنگلی لویزان بروید یا در دریاچه چیتگر، برج میلاد و مراکز خرید لوکس تهران گشت‌وگذار کنید. همچنین تجربه تفریحات هیجان‌انگیز از جمله اتاق فرار، تله سی‌یژ، سورتمه سواری و… را از دست ندهید. می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط قطار یا هواپیما یا رزرو بلیط اتوبوس vip به تهران سفر کنید.

تبریز

از آنجایی که تبریز آب‌وهوای سردی در فصل‌های پاییز و زمستان دارد، پیشنهاد می‌کنیم در فصل‌های بهار و تابستان به این شهر سفر کنید. در ماه فروردین به دلیل سفرهای نوروزی و در ماه‌های تابستان به دلیل تعطیلات، تعداد زیادی از گردشگران به تبریز می‌روند و هزینه‌های سفر به این شهر افزایش پیدا می‌کند. پس از اواسط فروردین، رزرو هتل تبریز را با تخفیف مناسبی انجام دهید و همراه همسفرانتان در اردیبهشت به گشت‌وگذار در این شهر بپردازید.

تبریز

محلات استان مرکزی

احتمالا شما هم می‌دانید کشور هلند به گل‌های رنگارنگ‌ خود معروف است. محلات که یکی از زیباترین شهرهای استان مرکزی است هلند ایران نام دارد و اردیبهشت، یکی از بهترین زمان‌های سفر به این شهر محسوب می‌شود. در سفر به محلات علاوه بر بازدید از گل‌ها، قلعه جمشیدیه، آتشکده آتشکوه، مجموعه چشمه‌های آبگرم و… را هم در لیست جاهای دیدنی که قرار است از آنها بازدید کنید، قرار دهید.

کاشان

امکان ندارد ماه اردیبهشت فرا برسد و خیلی از گردشگران به فکر سفر به کاشان نیفتند؛ زیرا فقط در همین فصل است که می‌توانید صحنه‌های زیبایی از گلاب‌گیری کاشان را ببینید. البته پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر شرکت در مراسم گلاب‌گیری از گل‌های خوش عطر و زیبای محمدی، بازدید از جاهای دیدنی مانند حمام فین کاشان، آبشار نیاسر، مسجد و مدرسه آقابزرگ، خانه طباطبایی‌ها، خانه عامری‌ها و خانه‌های تاریخی دیگر را هم در برنامه سفر خود قرار دهید.

کاشان

برنامه‌ریزی سفر در اردیبهشت را کی آغاز کنیم؟

اگر شما هم قصد دارید در ماه اردیبهشت به سفر بروید، باید برنامه‌ریزی‌های آن را از چندین روز قبل انجام دهید. برنامه‌ریزی برای سفر به زمان آن بستگی دارد. یعنی اگر قصد دارید در روزهای ابتدایی اردیبهشت به هر یک از شهرهای ایران بروید، باید از اواسط روزهای فروردین برای سفر برنامه‌ریزی کنید. اما برای سفر در اواسط اردیبهشت ماه باید این کار را از روزهای ابتدایی آن انجام دهید. 

برای سفر در اردیبهشت ماه باید مطابق مراحل زیر عمل کنید.

  • انتخاب مقصد: یکی از شهرهای ایران را به عنوان بهترین مقصد در اردیبهشت ماه انتخاب کنید. برای انتخاب مقصد، شرایط آب‌و‌هوایی، بودجه سفر، جاهای دیدنی و هدف سفر خود را در نظر بگیرید. شما می‌توانید برای انتخاب راحت مقصد، راهنماهای گردشگری را در سایت‌های معتبر بخوانید.
  • خرید بلیط و رزرو هتل: برای خرید بلیط می‌توانید به سایت‌های معتبر و باسابقه فروش بلیط مراجعه کنید. در این سایت‌ها می‌توانید قیمت بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس را بررسی کرده و با وارد کردن تاریخ سفر، تعداد مسافران و دیگر اطلاعات لازم، فهرستی از هتل‌ها و بلیط‌ها را در صفحاتی جدا ببینید. با سفر در اردیبهشت ماه و نبود شلوغی جمعیت سفرهای نوروزی، به احتمال بیشتری می‌توانید هتل دلخواه خود را رزرو کنید.
  • بستن چمدان‌ها: اکنون که زمان سفر و مقصدتان قطعی شده، زمان زیادی برای بستن چمدان‌ها دارید. به طور کلی آب‌وهوای تمام شهرهای کشور در اردیبهشت بسیار مطبوع و دلپذیر است. ولی برای سفر به برخی شهرهای سردسیر مانند تبریز بهتر است لباس گرم هم با خودتان بردارید. پس با توجه به مقصد و بازه زمانی سفر، چمدان‌ها را ببندید و آماده سفر شوید.

بنابراین اردیبهشت ماه، یکی از بهترین ماه‌های فصل بهار برای سفر است. در این ماه، تمام شهرهای ایران آب‌وهوای بسیار مطبوعی دارند. اما شهرهای کاشان، شیراز، تهران، تبریز و محلات در استان مرکزی برای سفر در اردیبهشت ماه بسیار مناسب هستند. شما می‌توانید بلیط سفر خود به مقصد هر یک از این شهرها را از طریق سایت‌های معتبر خریده و هتل مورد نظر را در مقصد دلخواهتان به‌صورت اینترنتی رزرو کنید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه