رپرتاژ اگهی /

هر آنچه درباره صرافی ارزهای دیجیتال که باید بدانید

هر آنچه درباره صرافی ارزهای دیجیتال که باید بدانید
کدخبر : 18856

برای خرید یا فروش هر کالایی شما به مکان خاصی می روید .مثلا برای خرید ماشین به نمایشگاه های ماشین سر می زنید. اما سوال اینجاست که در خرید و فروش ارزهای دیجیتال بهترین راه و بهترین مکان کجاست؟ حدس شما کاملا درست است اگر به صرافی ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از راه های مطمئن فکر می کنید. در ادامه این مطلب به این مبحث مهم می پردازیم که صرافی ارز دیجیتال چیست و به کدام صرافی می توان اعتماد کرد؟

برای خرید یا فروش هر کالایی شما به مکان خاصی می روید .مثلا برای خرید ماشین به نمایشگاه های ماشین سر می زنید. اما سوال اینجاست که در خرید و فروش ارزهای دیجیتال بهترین راه و بهترین مکان کجاست؟ حدس شما کاملا درست است اگر به صرافی ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از راه های مطمئن فکر می کنید. در ادامه این مطلب به این مبحث مهم می پردازیم که صرافی ارز دیجیتال چیست و به کدام صرافی می توان اعتماد کرد؟

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

مکانی که می توانیم ارز دیجیتال را خرید و فروش کنیم و به معامله ارزهای دیجیتال بپردازیم، همان صرافی ارزدیجیتال است. صرافی ارزهای دیجیتال یک پلتفرم آنلاین است که رایج ترین روش برای خرید و فروش تمامی ارزهای دیجیتال به حساب می آید.

در صرافی ارزهای دیجیتال خرید و فروش به شکل جفت ارز امکان پذیر است. برای مثال شما می توانید جفت ارز اتریوم و بیت کوین را با هم معامله کنید.  این مبادلات ارز یک بازار آنلاین برای کل شبکه ارزهای دیجیتال می باشد.

 

صرافی ارز دیجیتال معتبر چه ویژگی دارد؟

به دلیل تحریم ها و مشکلاتی که برای کاربران ایرانی وجود دارد کار با صرافی های خارجی می تواند موجب نگرانی شود. در نتیجه توصیه این است که کاربران ایرانی از مجموعه های داخلی برای خریدارزدیجیتال استفاده کنند. با رونق ارزهای دیجیتال سایت های ایرانی با داشتن درگاه های ریالی امکان خرید با کارت بانکی را نیز فراهم کرده اند.

با توجه اطلاعات جمع آوری شده توسط تیم حرفه ای آی تی ارز ، یک صرافی ارز دیجیتال با اعتبار کافی ویژگی های زیر را دارد.

1. تنوع تعداد ارز و امکان خرید و فروش تمامی ارزها

بازار ارزهای دیجیتال جذاب و سودآور است. همه کاربران فقط به دنبال خرید و فروش بیت کوین نیستند بلکه تمایل به خرید و فروش تمام ارزها هستند. تعدادی از مجموعه ها فقط به دنبال ارزهای بالای جدول رتبه بندی هستند، اما برخی دیگر از صرافی ها همه ارزهای معتبر را در لیست خرید و فروش خود دارد.

2. احراز هویت سریع و آسان

صرافی ارز دیجیتال معتبر دارای سریع ترین روش های احراز هویت با رعایت اصول برای جلوگیری از پولشویی است.

3 . پشتیبانی تمام وقت

این بخش به یکی از اصلی ترین واحدهای استارت آپ ها می باشد. به دلیل نوپا بودن و دانش کم مخاطبان در زمینه ارزهای دیجیتال، پشتیبانی و راهنمایی توسط تیم حرفه ای یکی از اساسی ترین نیاز کاربران است. شما به پشتیبانی به صورت  24 ساعته  در تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل،به شکل تلفنی، حضوری، آنلاین و تیکتی نیاز دارید.

4. داشتن نشانی فیزیکی دفتر

در بحث صرافی های آنلاین ارزهای دیجیتال داشتن نشانی واقعی برای یک مجموعه و امکان مراجعه حضوری، یک ضرورت برای جلب اعتماد مخاطبان است.

5. نداشتن محدودیت در خرید و فروش ارزها

صرافی ارزهای دیجیتال باید قابلیت تبادل مالی در حجم بالا را داشته باشند. اکثر صرافی های ارز دیجیتال داخلی به دلیل محدودیت در تامین و موجودی ارزها، دارای سقف خرید و محدودیت هستند.یعنی این صرافی ها حداقل و حداکثر خرید دارند.

6. نرخ های واقعی و لحظه ای

صرافی که نتواند نرخ ارزها را به صورت لحظه ای و واقعی ارائه دهد اعتبار چندانی ندارد. برخی صرافی ها نرخ های غیر واقعی به شکل آنلاین نشان می دهند و پس از خرید و پرداخت وجه توسط کاربر با نرخ بیشتری سفارش را محاسبه می کنند. بعضی از سایت ها کارمزد ارسال از مبلغ پرداخت شده را کم می کنند که برای کاربر گرانتر محاسبه می شود.

7. داشتن کیف پول اختصاصی

کیف پولی که دارایی تان را در آن نگه می دارید. اکثر کیف پول های خارجی باوجود تحریم ها به کاربران در ایران خدمات نمی دهند. کیف پول ایرانی به هیچ وب سرویس یا سایت خارجی وابسته نیست. حتی وقتی به اینترنت دسترسی ندارید، باید بتوانید به کیف پول دسترسی داشته باشید.

8. اپلیکیشن برای صرافی ارز دیجیتال

اکثر کاربران از موبایل خود برای استفاده از اینترنت استفاده می کنند. نصب و استفاده از اپلیکیشن بسیار ساده تر از وب سایت است. صرافی معتبر باید اپلیکیشن های کاربردی داشته باشد. در این صورت می تواند به بازار ارزهای دیجیتال راحت تر دسترسی داشت.

9. رزومه و سابقه مجموعه

مجموعه ای که سابقه بیشتر و تجربه بیشتری دارد قطعا از اعتبار بیشتری برخوردار است. تیم حرفه ای که سابقه طولانی در این زمینه داشته باشد.

آیا صرافی های ارز دیجیتال ایمن هستند؟

هیچ صرافی از خطر هک شدن در امان نیست. اگر همچین اتفاقی بیفتد، اکسچنج‌ها ضرر مشتریان را پرداخت می کنند. صرافی های متمرکز مشهور درست به اندازه بانک‌ها ایمن هستند.

هر چه فعالیت یک تیم در حوزه ارزهای دیجیتال گسترده تر باشد می تواند در امر خرید و فروش ارز دیجیتال هم حرفه ای تر عمل کند.

تیم آی تی ارز با داشتن سایت و مقالات آموزشی، ویدئوها، پادکست ها، فعالیت در حوزه استخراج، تنوع در تعداد ارزها، نرخ های واقعی، ارائه کیف پول اختصاصی، داشتن اپلیکیشن، داشتن دفتر فیزیکی، پشتیبانی، داشتن تیم فنی و موجودی بالا یک مجموعه حرفه ای و متمایز است که سابقه طولانی در زمینه ارزهای دیجیتال دارد.

 

​*این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری رصداقتصادی صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با رصداقتصادی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه