رپرتاژ اگهی

5 نکته که قبل از خرید ارزهای دیجیتال باید رعایت کنید

5 نکته که قبل از خرید ارزهای دیجیتال باید رعایت کنید
کدخبر : 41681

برای خرید و فروش ارز دیجیتال از کجا شروع کنم؟

 این سوالی است که بسیاری از افراد علاقه‌مند به معامله‌گری در بازار ارزهای دیجیتال به‌دنبال پاسخ آن هستند. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال مانند سایر بازارهای مالی نیازمند نکات مهم و دانش و اطلاعات کافی است. بدون آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صفر تا صد، نباید به فعالیت در این بازار فکر کنید. اگر تازه وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اید و اطلاعات کافی برای فعالیت ندارید، نگران نباشید! در این مقاله مهم‌ترین نکات خرید ارز دیجیتال را برایتان بیان می‌کنیم. پس به خواندن این مقاله ادامه دهید تا معاملات سودمندتری داشته باشید.

1- مطالعه وایت پیپر؛ راهنمایی برای خرید ارز دیجیتال

توسعه‌دهندگان یک ارز دیجیتال همزمان با عرضه آن به جهان وایت‌پیپری را منتشر می‌کنند که در آن، مواردی مانند فلسفه ایجاد ارز، هدف از راه‌اندازی پروژه آن و همچنین نحوه تایید تراکنش‌ها نوشته شده است. به‌عبارت‌دیگر، پشت هر ارز دیجیتال یک پروژه برای حل مشکلات دنیای واقعی نهفته است و ارزها ارزش خود را از این پروژه دریافت می‌کنند.

مطالعه وایت پیپر هر ارز دیجیتال به شما کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری راجع به عملکرد آن در دنیای واقعی به دست آورید. مهم‌ترین تفاوت کوین و توکن همین است که کوین با یک پروژه واقعی ارتباط دارد، اما هرکسی می‌تواند بدون هیچ هدف خاصی توکن بسازد. توجه به این موضوعات، شما را در انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای معامله‌گری یا سرمایه‌گذاری راهنمایی می‌کند.

2- بررسی ارزش بازار؛ راهنمای خرید ارز دیجیتال

هنگام سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال درواقع بخشی از سرمایه خود را وارد آن می‌کنید؛ بنابراین باید بدانید آیا بازاری که قرار است در آن فعال باشید، آیا واقعا ارزشمند و سودده است؟ هر ارز دیجیتال یک ارزش بازار متفاوت دارد که در سایت coinmarketcap می‌توانید آن را به‌راحتی مشاهده کنید. ارزش بازار به‌معنای قیمت کل ارزهای در گردش است؛‌ بنابراین برای به دست آوردن مارکت کپ فقط کافی است قیمت فعلی ارز دیجیتال موردنظرتان را در تعداد کل ارزهای در گردش آن ضرب کنید.

بررسی ارزش بازار از مهم‌ترین نکات قبل از خرید ارز دیجیتال است. توصیه می‌کنیم برای سرمایه‌گذاری، کوین‌هایی با مارکت کپ بالا را انتخاب کنید. سرمایه‌گذاری روی ارزهایی با مارکت کپ پایین معمولا ریسک بیشتری دارند. بیت کوین، اتریوم و تتر سه ارز دیجیتال برتر از نظر کوین مارکت هستند که همواره نامشان را در بالای فهرست ارزهای دیجیتال مشاهده می‌کنید. کسانی که می‌دانند بلاک چین چیست و این فناوری چگونه بسیاری از مشکلات مانند نهادهای واسطه را برطرف کرده است، از ارزش ارزهای دیجیتال هم باخبرند.

d0c85504-2511-4d9d-95ed-0d555dfbae57

3- حجم در گردش و حجم معاملات؛ ملاکی برای انتخاب ارز دیجیتال

اگر برای شما هم سوال است که چگونه در خرید و فروش ارز دیجیتال سود کنیم، باید به این نکته توجه بیشتری داشته باشید. حجم در گردش ارز دیجیتال یا تعداد کل ارزهای موجود در بازار، از مهم‌ترین عوامل در انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری است. علاوه‌بر این، حجم معاملات نیز یکی از مهم‌ترین نکات خرید ارز دیجیتال است. حجم معاملات به شما نشان می‌دهد که محبوبیت یک ارز میان تریدرها چقدر است؛ بنابراین اگر می‌خواهید بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت را انتخاب کنید، از این دو عامل مهم غافل نشوید.

4- آگاهی از تعداد کل ارز دیجیتال؛ از نکات مهم در خرید ارز دیجیتال

منظور از تعداد کل ارز دیجیتال همان حداکثر عرضه است که معمولا توسط خالق رمز ارز تعیین می‌شود. به‌عنوان مثال، حداکثر عرضه یا تعداد کل بیت کوین ۲۱ میلیون است. مطابق با قوانینی که برای استخراج بیت کوین در نظر گرفته شده است، تعداد بیت کوین‌ها در سراسر جهان از ۲۱ میلیون فراتر نخواهد رفت. گاهی اوقات محدود بودن تعداد عرضه به‌خودی‌خود باعث خلق ارزش می‌شود.

5- انتخاب کیف پول مناسب قبل از شروع معامله‌گری

همان‌طور که پول‌ها و سرمایه‌های خود را در یک مکان مانند گاوصندوق یا بانک جمع‌آوری می‌کنید، ارزهای دیجیتال هم به محلی برای نگهداری نیاز دارند. کیف پول ارز دیجیتال دقیقا به همین منظور طراحی و تولید شده‌اند. کیف پول‌ها فقط از تعداد محدودی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین قبل از خرید ارز دیجیتال باید ابتدا کیف پول مناسب با آن را تهیه کنید.

همچنین توصیه می‌کنیم اگر قصد هودل کردن یا سرمایه‌گذاری بلندمدت روی یک ارز دیجیتال را دارید، حتما از کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر نانو اس استفاده کنید. کیف پول‌های نرم‌افزاری برای معامله‌گران روزانه بیشتر کاربرد دارند؛ بنابراین بعد از انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه باید بررسی کنید که آیا این ارز توسط کیف پول شما پشتیبانی می‌شود یا خیر.

598e910f-06e6-4e5d-9bd9-f3480b84f161

آموزش نکات خرید ارز دیجیتال در دوره‌های جامع داجکس

در این مقاله به بررسی مهم‌ترین نکات قبل از خرید داجکس پرداختیم. همان‌طورکه می‌دانید کشور ما به دلایل مختلف توسط انواع صرافی‌ها تحریم شده است؛ بنابراین قبل از خرید ارز دیجیتال در ایران باید این مورد را هم بررسی کنید تا از بلوکه شدن دارایی‌هایتان جلوگیری شود. تیم متخصص داجکس بعد از سال‌ها تجربه در زمینه انواع بازارهای مالی، صفر تا صد آموزش ارز دیجیتال را در قالب دوره‌های مقدماتی و پیشرفته در اختیارتان قرار داده است. با مشاهده این دوره‌ها در کمترین زمان می‌توانید بیشتری بازدهی را داشته باشید و به یک تریدر متبحر تبدیل شوید. برای کسب اطلاعات بیشتری به آدرس dogex.ae مراجعه کنید.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه